Venemaa Mistrali-tehingus valitseb endiselt ebaselgus

Jürgen Tamme
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Prantsuse mereväele kuuluv dessantlaev Mistral mullu veebruaris Touloni mereväebaasi lähedal. Sama tüüpi laeva ehitatakse praegu ka Venemaale.
Prantsuse mereväele kuuluv dessantlaev Mistral mullu veebruaris Touloni mereväebaasi lähedal. Sama tüüpi laeva ehitatakse praegu ka Venemaale. Foto: SCANPIX

Venemaa esimese asepeaministri Dmitri Rogozini sõnul pole veel otsustanud, kas Venemaa loobub kahe Mistral-tüüpi helikopterikandja ehitamisest.

Vene päevaleht Vedomosti kirjutas läinud nädalal, et kaitseministeerium on otsustanud loobuda kahest Mistral-tüüpi dessantlaevast. Väljaande teatel on Vene laevaehitajad ja paljud eksperdid suhtunud tehingusse skeptiliselt ning leiavad, et neli seda tüüpi alust on Vene mereväe jaoks liiga palju, kuna nende soetamine ja ülevalpidamine paneks riigi kaitse-eelarvele suure koorma.

Vene ühinenud laevaehituskorporatsioon lükkas Vedomosti väite läinud nädalal ümber, kinnitades, et kava ehitada kaks dessantlaeva Venemaal on endiselt jõus. 

Rogozini sõnul on lõplikust otsusest veel vara rääkida, kuid praegu tegutsetakse vastavalt plaanile. «Me peame kahe laeva ehituse lõpetama, vaatama neid ekpluatatsioonis ning alles seejärel teeme lõpliku otsuse,» märkis Rogozin uudisteagentuuri Interfaxi vahendusel.

Mullu juunis sõlmitud kõrgtehnoloogilist dessantlaeva puudutavas lepingus, mille alusel maksab Venemaa Prantsusmaale Vedomosti teatel 1,15-miljardit eurot, lepiti kokku, et kaks dessantlaeva ehitatakse Prantsusmaal ja ülejäänud kaks Venemaa tehastes.

Oma esimese Mistral-tüüpi helikopterikandja, mis hakkab kandma nime Vladivostok ja mida praegu ehitatakse Prantsusmaal Saint-Nazaire´i laevatehases, peaks Venemaa kätte saama 2014. aastal. Teine samas laevatehases valmiv sama tüüpi alus, millele on antud nimeks Sevastopol, peaks Venemaale jõudma aasta hiljem. Mõlema laeva kodusadamaks peaks saama Vaikse ookeani rannikul asuv Vladivostok.

Lisaks lepiti kokku ka võimaluses veel kahe sama tüüpi dessantlaeva ehitamises Venemaa tehastes, mis plaaniti ehitada admiraliteedi laevatehases Peterburis. Nende ehitamise mõttekuse üle praegu vaidlused käivatki.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles