Atlandilt leiti esimesed Air France’i lennuõnnetuse ohvrid

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Brasiilia sinivereline jäi Air France`i lennul kadunuks
Brasiilia sinivereline jäi Air France`i lennul kadunuks Foto: AP / Scanpix

Brasiilia merevägi avastas nädalavahetusel Atlandi ookeanist viie Air France’i allakukkunud lennukis viibinu surnukehad, samal ajal kui Prantsuse võimud uurivad kiirusemõõdikute rolli katastroofis.




Brasiilia merevägi ja õhujõud märkasid laupäeval lainetel ujumas kahe mehe laipa ning leidsid ookeanist esimeste asjadena veel sinise lennukitooli, nailonist seljakoti koos arvuti ja vaktsineerimiskaardiga ning nahast kohvri, mille sees oli Air France’i lennupilet. Hiljem avastati ookeanist ka tükk Airbusi tiivakonstruktsioonist ning umbes sadakond muud eset.



Eile teatas merevägi, et on leidnud veel kolme hukkunu surnukehad ning et piirkonnas on märgatud teisigi laipu, vahendas AFP. Nende sugu ei olnud esialgu võimalik kindlaks määrata. Täpsemat teavet reisijate isiklike asjade kohta avaldatakse üksnes ohvrite pereliikmetele, kellelt on juba võetud ohvrite identifitseerimiseks DNA-proovid.



Regiooni on saadetud ka Prantsuse tuumaallveelaev, mille ülesandeks on leida ookeani sügavustest üles allakukkunud Airbus 330 pardasalvestid, enne kui need kuu aja pärast oma lokaatorsignaali väljasaatmise lõpetavad.



Piirkond, kust ohvrid leiti, asub 70 kilomeetrit kirdes paigast, kust Airbus eelmisel esmaspäeval enne sideühenduse katkemist ükshaaval 24 automaatset veateadet saatis. Nende seas oli ka teade valest lennukiirusest.



Pärast lennuki allakukkumist hoiatas Airbus, et piloodid peavad teatud ilmastikutingimuste juures olema valmis võimaluseks, et kiirusmõõdikud lähevad rikki. Air France kinnitas üleeile ka, et vahetab plaanitust kiiremini oma lennukitel kiirusmõõdikud välja.



Prantsuse transpordiminister Dominique Bussereau ütles, et praegu ei oska uurijad veel öelda õnnetuse kõige tõenäolisemat põhjust, ent kinnitas kiirusmõõdikute probleeme.



«Airbusi ja võib-olla ka teistes lennukites on esinenud olukordi, kus need mõõdikud väga niiskes piirkonnas, suures madalrõhkkonnas või tormipiirkonnas jäätuvad ega näita enam õiget kiirust,» ütles minister raadiojaamale RTL. «On ilmselge, et kui piloodid kokpitis ei tea enam õiget kiirust, tähendab see lennuki jaoks kaht halba tagajärge. Liiga väike kiirus võib viia kiiruse kaotamiseni, liiga suur kiirus lennuki rebenemiseni.»



Brasiiliast Rio de Janeirost Prantsusmaale Pariisi teel olnud Air France’i reisilennuk Airbus 330, mille pardal oli 228 inimest, kukkus alla eelmisel esmaspäeval Atlandi kohal. Tegemist oli maailma ohvriterohkeima lennuõnnetusega pärast 2001. aastat ning rängimaga Air France’i ajaloos.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles