Leedu geisid nörritab homoparaadi reklaami näitamispiirang

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Leedu esimesest homoparaadist, 2010. aastal toimunud Baltic Pride'ist osavõtjad.
Leedu esimesest homoparaadist, 2010. aastal toimunud Baltic Pride'ist osavõtjad. Foto: SCANPIX

Leedu geiliit esitas ajakirjanduseetika inspektorile kaebuse rahvusringhäälingu otsuse kohta kehtestada ranged piirangud homoparaadi reklaami näitamisele.

Geiliidu esimees Tomas Vytautas Raskevičius ütles BNS-ile, et riigitelevisioon soovib reklaamklippi märgistada S-tähega, mis tähendab, et see on mõeldud vaatamiseks ainult täiskasvanutele, ning näidata reklaami ainult pärast kella 23.

Teist klippi, mis propageerib sallivust ja mitmekesisust, lubab rahvusringhääling näidata ainult pärast kella 21.

Raskevičiuse sõnul lähtub rahvusringhäälingu juhtkond alaealiste avaliku teabe negatiivse mõju eest kaitsmise seadusest, mille järgi tuleb piirata informatsiooni, mis pisendab pereväärtusi, surudes peale teistsugust, põhiseaduses ja perekonnaseaduses kinnistatust erinevat ettekujutust abielust ja perekonnast.

«Me viisime selle selgituse ajakirjanduseetika inspektorile, leides, et see otsus on põhjendamatu. Meie reklaamid ei propageeri mingisugust peresuhete loomist, jutt käib lihtsalt üritusest, sallivuse ja mitmekesisuse ideedest, ning näitavad, et Leedus on lihtsalt alternatiivse seksuaalse sättumusega ja sooidentiteediga inimesi,» ütles geiliidu juht.

«See on ilmselge kinnitus sellele, et homoseksuaalsuse propageerimise keelavad seadused sisuliselt toimivad Leedus ning me võime julgelt tõmmata paralleeli sellega, mis toimub Venemaal ja Ukrainas,» lisas ta.

Prantsusmaa rahalisel toel tehtud reklaamis näitavad leedulased, et riigis elab erineva seksuaalse sättumusega inimesi ning nad toetavad Baltic Pride paraadi. Juuli lõppu plaanitava homoparaadi osas käivad veel kohtuvaidlused.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles