Kuigi Airbusi reisilennukid on viimastel päevadel ilmnenud tehniliste probleemide tõttu sunnitud tegema mitmeid hädamaandumisi, kaitses lennukitootja juht avalikkuse tähelepanu keskmesse sattunud lennukitüüpi.
Airbusi juht kaitseb hädadega kimpus reisilennukit
«A330 on üks paremaid ja ohutumaid lennukeid, mis on kunagi ehitatud,» lausus Airbusi juht Thomas Eders Saksa päevalehele Bild Zeitung antud intervjuus, vahendas AFP.
«Maailmas stardib Airbusi lennuk iga kahe sekundi järel, lennuliiklus on ja jääb kõige turvalisemaks liiklemisviisiks,» lisas Eders, kes tegi esimese avaliku avalduse pärast möödunud nädala esmaspäeval Atlandi ookeani kohal alla kukkunud ja 228 inimelu nõudnud Airbus A330-200 lennukatastroofi.
«Me peame olema kannatlikud. Uurimine võtab aega,» lausus Enders viimase kaheksa aasta kõige rängemat lennuõnnetust kommenteerides. Ta vihjas, et meedia on lennukatastroofi kajastamisel üle reageerinud.
Viimastel päevadel on maailma uudisteagentuurid avaldanud mitmeid teateid Aibusi reisilennukeid tabanud hädadest.
Jaapanist Austraaliasse teel olnud Austraalia lennukompanii Qantas tütarfirma Jetstar Airbus A330 tegi ööl vastu eilset Vaikses ookeanis asuvas Guami saarel hädamaandumise, sest kokpitis puhkes seni teadmata põhjustel tulekahju.
Lisaks Jetstarile tegi üleeile Novosibirskis hädamaandumise Irkutskist Moskvasse lennanud Vene lennufirma Aeroflot reisilennuk Airbus A320, mille pardal oli 122 reisijat ja meeskonnaliiget. Väidetavalt põhjustas hädamaandumise esiklaasi tekkinud mõra.
Samal päeval tegi hädamaandumise veel üks sama tüüpi lennuk, kui Gran Canarialt Oslosse teel olnud Hispaania lennufirmale Iberworld kuuluv Airbus A320 kümmekond minutit pärast starti Las Palmaselt mootori süttimise tõttu tagasi pöördus.
Teisipäeval tegi Milanost Pekingisse teel olnud Air China reisilennuk Airbus 340-300 mootoririkke tõttu Moskva Šeremetevo lennuväljal hädamaandumise.