Air France'i uurimine viitas probleemidele kiirusemõõdikutega

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Air France`i õnnetuslennuki rusud Atlandi ookeanis.
Air France`i õnnetuslennuki rusud Atlandi ookeanis. Foto: AFP / Scanpix

Lennukompanii Air France suvise lennuõnnetuse uurimise käigus valminud raportis kutsuvad spetsialistid lennukitootjaid üles kiirusemõõdikuid paremini kontrollima.


1. juunil alla kukkunud Airbusi lennuki A330 katastroofi üle käiva juurdluse vaheraportis kinnitas Prantsuse lennuõnnetuste uurimisega tegelev agentuur BEA, et kuigi õhusõiduki alla kukkumise täpne põhjus pole teada, on selge, et lennuki kiirusemõõdikud ehk niinimetatud Pitot' torud edastasid vääraid andmeid.

«Me oleme alati öelnud, et Pitot torud mängisid oma osa sündmustejadas, mis viis õnnetuseni, kuid nad ei saa olla ainus põhjus,» ütles BEA juht Jean-Paul Troadec.

BEA raporti sõnul on Airbus 2003 aasta novembrist kuni 2009 aasta juunini kindlaks teinud 32 kiirusemõõdikute jäätumise juhtu.

Troadeci sõnul soovitab BEA parandada Pitot' torude valmistamise kontrolli. BEA on juba palunud lennufirmadel asendada Euroopas toodetud mõõdikud USA-s tehtud mudeliga ja ütleb, et nende omadusi tuleb rohkem uurida.

«Katsetustel kasutatud kriteeriumid ei vasta päris nendele tingimustele, mis valitsevad tegelikult suurtel kõrgustel, näiteks milline on seal temperatuur,» ütles Troadec.

1. juunil kukkus Brasiiliast Prantsusmaale teel olnud Air France'i reisilennuk Airbus 330-200 228 inimesega pardal Atlandi ookeani. Kõik inimesed hukkusid.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles