Millised mehed juhtisid kadunud Malaysiani lennukit?

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Indoneesia õhuväelased Malaysiani lennuki otsingutele pühendatud briifingul.
Indoneesia õhuväelased Malaysiani lennuki otsingutele pühendatud briifingul. Foto: SCANPIX

Koos jätkuvate Malaysiani kadunud lennukitega on luubi alla võetud ka seda juhtinud meeste isikud. Pilooti – 53-aastast Ahmad Shah Zaharie’d – kirjeldatakse kui tõelist inseneriteaduse entusiasti, kes muuseas pani omal käel kokku isikliku lennusimulaatori. Kaaspiloodi – 27-aastase Abdul Hamid Fariqi – sõbrad aga püüavad ümber lükata väiteid, et tegu oli kokpiti-Casanovaga.


Üks Austraalia telekanal lasi sel nädalal eetrisse loo, kus noor lõuna-aafriklanna jutustas, kuidas Fariq ja üks teine piloot kutsus ta 2011. aastal lennul Phuketist Kuala Lumpurisse kokpitti. Alates 2001. aasta 11. septembri rünnakutest keelavad lennundusreeglid reisijate kokpitti kutsumise. Malaysian teatas, et on sellistest väidetest šokeeritud, kuid ei saa lõuna-aafriklanna väiteid ei kinnitada ega ümber lükata.

Fariq läks lennufirmasse tööle 20-aastaselt, pärast Langkawi lennunduskooli lõpetamist. Teda teatakse ka kui kõrge riigiametniku poega ja regulaarset mošeeskäijat. Imaam Ahmad Sharafi Ali Asrah Kuala Lumpuri lähedasest mošeest, kus Fariq sageli käis, ütles, et noor kaaspiloot võttis aeg-ajalt ka kursusi islami kohta.

Imaam avaldas ka arvamust, et Fariq ei saanud hakkama saada sellise turvareeglite rikkumisega nagu reisija kokpitti laskmine. «See jutt ei kõla tõenäoliselt ning mulle tundub, et see on vaid katse diskrediteerida Fariqi või lennufirmasid,» leidis ta. «Ta on hea poiss ja hoiab madalat profiili.»

Möödunud kuul vilksatas Fariq läbi ka CNNi korrespondendi Richard Questi reisisaatest, kui juhtis Hongkongist Kuala Lumpurisse teele olnud lennukit. «Oli huvitav vaadata, kuidas ta lennuki maa peale tõi,» ütles Quest, nimetades Fariqi tehnikat raamatutäpsusega ideaalseks.

Zaharie liitus Malaysianiga juba aastal 1981 ning tal oli selja taga 18 365 lennutundi. Järelehüüetest tuleb välja, et ta oli nii kirglik lennundusfänn, et pani kokku isikliku lennusimulaatori, et saaks oma huviga tegeleda ka kodus.

Piloodil oli ka isiklik Youtube’i kanal, kuhu ta laadis üles videoid sellest, kuidas parandada erinevaid asju – näiteks õhukonditsioneeri ja aknaid.

Malaysian Airlinesi lend 370 läks kaotsi kuus päeva tagasi. Selle pardal oli 227 reisijat ja 12 meeskonnaliiget. Ühe võimaliku lennuhuku põhjusena on toodud välja ka varianti, et piloot võis sooritada enesetapu.
 

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles