USA teooria Malaisia kadunud lennuki kohta: kõik on suur pettus

Inna-Katrin Hein
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kaart, millel on kujutatud Austraalia lääneranniku juures 122 objekti, mis võivad olla pärit Malaysia Airlines kadunud lennukist
Kaart, millel on kujutatud Austraalia lääneranniku juures 122 objekti, mis võivad olla pärit Malaysia Airlines kadunud lennukist Foto: SCANPIX

USA sõjaväeline väljaanne Veterans Today avaldas oma nägemuse Malaysia Airlinesi kadunud lennuki kohta.

Väljaande peatoimetaja Gordon Duff on veendunud, et Malaisia lennuki kadumine on seotud pettuse ja millegi skandaalse varjamisega.

Duffi arvates on selle lennukiga seotud midagi sellist, mis kõigutaks maailma julgeolekut ning selle tõttu jääbki juhtunut varjama saladuseloor.

Peatoimetaja arvates söödetakse avalikkusele ette varem valmis mõeldud legende.

«Uudistes on palju räägitud lennusüsteemide välja lülitamisest. Boeing 777-200-l on süsteeme, mida ei saa välja lülitada. Üks neist on mootorite kontrollsüsteem,» teatas Duff.

Malaisia kadunud lennukil olid Rolls Royce`i Trent mootorid, mille kvaliteeti ja töökindlust valmistajafirma pidevalt kontrollib.

«Paar aastat tagasi oli ühel Boeing 777 lennukil väike kütuseleke. See oli nii minimaalne, et lennuki enda kontrollsüsteem sellele ei reageerinud. Samas aga jälgisid Suurbritannias selle lennuki tehnilist olukorda Rolls Royce'i firma esindajad. Nad saatsid satelliitside SatComi kaudu Vaikse ookeani kohal lennanud lennuki meeskonnale teate ja soovitasid tähelepanelikult jälgida vasaku mootori rõhku ja temperatuuri. Pärast õnnestunud maandumist seiskasid Rolls Royce`i esindajad selle lennuki vasaku mootori arvuti abil,» tõi Duff näite.

Rolls Royce ei ole seni oma seotust kadunud lennukiga kommenteerinud.

Duff rõhutas, et nüüdisajal on lennukitel väga raske teadmata kadunuks jääda.

«Neid ei saa kaaperdada ilma, et näiteks USA eriüksus SOCOM (The United States Special Operations Command) ei sekkuks. SOCOMil on olemas võimalus kontrollida lennukite liikumist ning lülitada välja ka lennusüsteemid,» teatas Duff.

Duffi arvates on teatud jõud teadlikud, mis selle lennukiga juhtus ja  miks nii juhtus. Lennuki teekonda jälgiti valmistajafirma Boeing kontrollsüsteemi abil.

Boeing teatas 2006. aastal, et nad võtsid kasutusele uue lennujälgimissüsteemi, mis aitab kaaperdamisi ära hoida. Selle süsteemiga saab piloodid kõrvale jätta ning arvutisüsteemi abil maandada lennuk vajalikus kohas. Tegemist on autopilootsüsteemiga, mille saab käivitada kas piloot või mõni teine isik raadio või satelliidi abil.

Malaisia kadunud lennuki ümber on hakanud keerlema palju vandenõuteooriaid.

USA väljaanne New York Times imestas, et miks Malaisia teatas alles nädal hiljem, et nende sõjaväeradar avastas nimetatud lennuki väga kursilt kõrvale kaldununa.

Küsimusi on tekitanud ka Tai reaktsioon ja tegutsemine.  Tai ootas kümme päeva, enne kui avaldas, et radaril oli Boeing 777-200 nähtud lendamas enne kadumist Malaka väina kohal.

India aga keelas nelja Hiina sõjalaeva viimist Bengali lahele, et ostida sealt lennukirususid.

India valitsus teatas, et seal on olukord India laevastiku kontrolli all ning välisabi ei vajata.

Malaysia Airlinesi lennuk 239 inimesega pardal kadus 8. märtsil öisel lennul, olles teel Kuala Lumpurist Pekingisse.

Malaisia teatas, et satelliitpiltidel oli India ookeanis näha suuri objekte vees. Seni ei ole kadunud lennuki rususid ja musti kaste leitud.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles