Abbott: oleme veendunud, et tabatud signaalid pärinevad MH370 pardasalvestist

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Austraalia sõjaväelased jätkasid eile India ookeanil kadunud lennuki otsinguid.
Austraalia sõjaväelased jätkasid eile India ookeanil kadunud lennuki otsinguid. Foto: SCANPIX

Austraalia peaministri Tony Abbotti sõnul on võimud veendunud, et India ookeanis tabatud signaalid tulevad kadunud Malaisia reisilennuki pardasalvestitelt.

«Me oleme otsinguala väga tugevalt piiranud ja me oleme väga kindlad, et tuvastatud signaalid pärinevad lennuki mustast kastist,» sõnas Hiinas visiidil viibiv Abbott uudisteagentuuri AFP teatel.

Austraalia on juhtinud Malaysian Airlines’i kadunud Boeing 777 otsinguid sellest ajast saadik, kui operatsioon liikus India ookeanile. Lennuk haihtus 8. märtsil, olles olnud teel Kuala Lumpurist Pekingisse.

Austraalia lääneosast kaugemal ookeanis asuval otsingualal on tehtud üle saja lennu, lennukirususid pole õnnestunud siiani aga märgata. Küll on Austraalia laev tabanud neli signaali, mida seostatakse kadunud lennuki mustade kastidega.

Kaks esimest signaali, mille korjas üles USA mustade kastide leidjat kasutav Austraalia laev Ocean Shield, on läbinud analüüsi. Selle kohaselt on signaal – sest meresügavustes leidub ka palju teisi helisid, mida tundlik aparaat suudab tabada – sama, mida saadab välja veega kokku puutunud pardasalvesti.

Shanghais esinev Abbott sõnas, et otsinguala on tugevalt vähendatud, sest suhteliselt pika ajaperioodi jooksul on tabatud mitmeid signaale.

«Sellest hoolimata oleme jõudmas faasi, kus signaal – mille puhul oleme me praegu väga kindlad, et see pärineb mustast kastist – hakkab hääbuma. Me loodame veel enne seadme patarei lõplikku tühjenemist võimalikult ohtralt infot koguda,» sõnas Abbott.

Abbott lisas, et praegu teavad nad, et must kasti otsinguala mõne kilomeetri täpsusega.

«Musta kasti ligikaudse asukoha teadmine ei ole võrdu aga lennukivraki avastamisega ligi 4,5 kilomeetri sügavusest merepõhjast ega anna lõplikku selgust ka selle kohta, mis lennukiga ikkagi juhtus,» sõnas Abbott.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles