Malaisia kuulutas lennu MH370 kadumise õnnetuseks

Postimees
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Liivaskulptuur, mis küsib, kus on lend MH370 ja praeguseks leitud AirAsia lend QZ8501.
Liivaskulptuur, mis küsib, kus on lend MH370 ja praeguseks leitud AirAsia lend QZ8501. Foto: SCANPIX

Malaisia tsiviillennundusamet tunnistas möödunud kevadel aset leidnud lennu MH370 kadumise õnnetuseks.

Ameti juht Azharuddin Abdul Rahmann rääkis, et enne otsuse tegemist uuriti kõiki teadaolevaid juhtnööre ning vaadati kogu info uuesti üle. Ta kinnitas aga, et lennukirusude otsimist jätkatakse, kirjutab ajakiri Time.

Juhtunu õnnetuseks kuulutamine annab õigusliku aluse lennuki pardal olnute lähedaste kompensatsiooninõuetega tegelemiseks.

Azharuddin selgitas Malaisia televisioonis, et rahvusvaheline tsiviillennunduse konventsioon, millele viidatakse ka kui Chicago konventsioonile, defineerib «õnnetust» sedasi, et see hõlmab ka lennuki kadumist.

Lennu MH370 pardal olnute lähedased kuulavad lennuohutusameti teadet.
Lennu MH370 pardal olnute lähedased kuulavad lennuohutusameti teadet. Foto: Andy Wong/AP

«See väidab ka, et lennuk loetakse kadunuks, kui ametlikud otsingud on lõppenud ning vraki asukohta ei ole tuvastatud,» rääkis Azharuddin.

Lennundusameti juht kinnitas, et nii Malaisia politsei kui lennuameti uurijad jätkavad juhtunu väljaselgitamist, ehkki praegu on nende kasutuses väga vähe tõendeid. Azharuddini sõnul ei ole praegu leitud midagi, mis aitaks selgitada õnnetuse asjaolusid. Ta lisas ka, et peagi avaldatakse senist uurimiskäiku selgitav vaheraport.

Malaysia Airlinesi lend MH370 kadus möödunud aastal 8. märtsil teel Kuala Lumpurist Pekingisse. Pardal oli 239 reisijat ja meeskonnaliiget.

Pärast lennuki kadumise avastamist alustati ulatuslikke otsinguid, mida juhtis Austraalia. Siiani ei ole aga ühtegi lennukirusu leitud ning mis lennukiga juhtus, on teadmata. Satelliidiandmete abil tuvastati, et lennuk kaldus oma esialgsest kursist kõrvale ning arvatakse, et see kukkus alla kuskil India ookeani lõunaosas.

Otsingud peatusid neljaks kuuks, ent möödunud aasta oktoobris võeti kasutusele parem varustus ning Hiina, Malaisia ja Austraalia asusid taas MH370 rususid otsima.

Malaysia Airlines kaotas sel aastal teisegi suure lennuki. 17. augustil tulistati Ida-Ukraina kohal alla Amsterdamist Kuala Lumpurisse teel olnud lend MH17, mille pardal hukkus 298 inimest. Läänemaailm peab tõenditele tuginedes süüdlasteks Venemaa toetusel tegutsevaid separatiste, Venemaa eitab igasugust seotust ning süüdistab Ukrainat.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles