Airbusi õnnetuste ajalugu: 22 aastaga 24 katastroofi

Inna-Katrin Hein
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Airbus-tüüpi lennuk
Airbus-tüüpi lennuk Foto: SCANPIX

Airbus-tüüpi lennukitega on rohkem kui 20 aasta jooksul toimunud üsna palju raskeid lennuõnnetusi. Sealjuures ei tasu unustada, et tegu on ka äärmiselt levinud lennukitega, mida kasutavad paljud lennufirmad ehk siis konteksti paigutatuna ei pruugi statistika päris nii hirmus olla, kui esmapilgul paistab.

Lennundusturvalisuse analüütik Todd Curtis teatas leheküljel Airsafe, et eile Prantsuse Alpides alla kukkunud Airbus A320 on maailmas lennukite turvalisuselt viiendal kohal ning seda tüüpi lennukid on teinud rohkem kui kaks miljonit lendu.

Airbus A320 on samas sattunud ohvreid nõudnud õnnetustesse 11 korda.

Kõige viletsama mainega oli Airbusi mudel A310, mille tootmine on nüüdseks lõpetatud.

Alpides alla kukkunud Airbus A320 kuulus Lufthansa odavlennufirmale Germanwings. Lehekülje Airsafe andmetel on Lufthansa ja tema tütarfirmade lennukid sattunud suurõnnetusse neljal korral.

Hispaania väljaanne El Mundo tõi välja viimase 22 aasta jooksul Airbus-tüüpi lennukitega juhtunud õnnetused, milles oli ka neid, kus hukkus üle 100 inimese.

28. detsember 2014: lennufirma AirAsia lennuk Airbus A320-200 kukub Jaava merre olles teel Indoneesiast Surabayast Singapuri. Pardal oli 162 inimest, kellest mitte keegi ei jäänud ellu. Lennuki pilootide ja lennujuhtimiskeskuse vahel katkes side ning lennuk kadus lõpuks radariekraanilt. Kadumise hetkel oli Airbus A320-200 sattunud tormi keskele.

14. august 2013: UPS Airlinesi transpordilennuk Airbus A300 kukub Suurbritannias Birmingham-Shuttleworthi lennuväljal enne maandumist alla. Lennukis olnud kaks pilooti kaotasid elu.

28. juuli 2010: lennufirma Airblue Airbus A321 lennuk lendab Pakistanis Margalla mägedes vastu mäekülge, mille tagajärjel kaotab elu 152 inimest. Tegemist oli esimese Airbus A321 mudeli õnnetusega, milles oli inimohvreid. Tegemist oli ka Pakistani viimase aja kõige tõsisema lennuõnnetusega.

12. mai 2010: lennufirma Afriqiyah Airways Airbus A330 kukub enne Liibüa Tripoli lennuväljale mandumist alla. 103 inimest hukkus, kuid nagu imekombel jäi ellu väike Hollandi tüdruk.

13. aprill 2010: lennufirma AeroUnion Airbus A300B4F kukub alla Mehhikos. Lisaks viiele meeskonnaliikmele saab surma ka üks maapinnal olnud isik.

30. juuni 2009: lennufirma Yemenia Airbus A310 kukub Indoa ookeanisse võttes kaasa 153 inimest. Õnnetuskohalt leiti üks ellujäänu, lennukivrakil triivinud 12-aastane Prantsuse tüdruk.

1. juuni 2009: lennufirma Air France Airbus A330 oli teel Rio de Janeirost Pariisi kui Atlandi ookeani kohal alla kukkus. Hukkusid kõik 228 reisijat ja meeskonnaliiget. Õnnetuslennuki jäänused leiti alles pärast pikki otsinguid 2011. aastal. Tegemist oli Airbus A330 tüüpi lennuki esimese ja seni kõige enam ohvreid nõudnud õnnetusega.

10. juuni 2008: Sudan Airwaysi Airbus A310 kukub alla Sudaani pealinna Khartoumi lennuväljal ning süttib. Elu kaotas vähemalt 30 inimest.

30. mai 2008: lennufirma TACA Airbus A320 ei suuda Hondurases Toncontini lennuväljalt õigel ajal õhku tõusta ning sõidab õhkutõusmisrajalt üle. Selle tagajärjel kaotab elu viis lennukis ja kaks maapinnal olnud isikut.

17. juuli 2007: TAM Airlinesi Airbus A320 kukub alla Brasiilias Congonhas-São Paulo lennuväljal. Lisaks pardal olnud 187 inimesele kaotab maapinnal elu veel 12 inimest.

9. juuli 2006: S7 Airlinesi Airbus A310 sõidab Venemaal Irkutski lennuväljal vastu betoonmüüri ja süttib. 203 resijast ja meeskonnaliikmest kaotab elu 128.

3. mai 2006: Armavia Flight lennufirma Airbus A320 kukub Venemaal Sotši lähedal Musta merre viies märga hauda 113 inimest.

12. november 2001: American Airlinesi Airbus A300 kukub alla USAs New Yorgis Queensi linnaosas. Hukuvad pardal olnud 251 reisijat, üheksa meeskonnaliiget ning viis maapinnal olnut.

23. august 2000: Gulf Airi Airbus A320 kukub maandumisel Pärsia lahte ning pardal olnud 151 inimest kaotavad elu.

30. jaanuar 2000: Kenya Airwaysi Airbus A310 kukub Atlandi ookeani viies kaasa 179 inimest, kellest kümme jääb ellu.

11. detsember 1998: Thai Airwaysi Airbus A310 kukub alla Tais Surat Thani lähedal. 146 pardal olnust kaotab elu 102.

16. veebruar 1998: China Airlinesi Airbus A300 kukub Taipeisse laskumisel tihedalt asustatud linnajakku. Lennukis olnud 196 inimesele lisaks hukub ka kuus Taipei elanikku.

26. september 1997: lennufirma Garuda Indonesia Airbus A300 lendab Indoneesias Buah Nabari lähedal vastu kaljut. Elu kaotas 234 inimest.

31. märts 1995: TAROMin Airbus A310 kukub alla Rumeenias Balotesti lähedal ning elu kaotab 60 pardal olnut.

26. aprill 1994: China Airlinesi Airbus A300 ei suuda maanduda Jaapanis Nagoya lennuväljale. Lennuki allakukkumisel hukub 271 pardal olnust 264.

23. märts 1994: Aerofloti Airbus A310 lendab Siberis vastu mäge ning lennukis olnud 75 inimest surevad.

28. september 1992: Pakistan International Airlines Airbus A300 kukub alla Nepalis Katmandus ning 167 inimest kaotas elu.

31. juuli 1992: Thai Airwaysi Airbus A310 kukub alla olles lähenemas Nepali Khatmandu lennuväljale. Elu kaotas 113 inimest.

20. jaanuar 1992: Air Interi Airbus A320 kukub Prantsusmaal Strabourgi lähedal alla ning pardal olnud 96 inimesest kaotab elu 87.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles