Prantsuse uurijate sõnul viitab teisipäeval Alpides alla kukkunud lennuki mustast kastist saadud info sellele, et Germanwingsi piloot põhjustas tragöödia tahtlikult. Lennuki tahtlik allakukutamine poleks esmakordne — lähiajaloost leiab kaheksa samalaadset juhtumit.
Kaheksa juhtumit: piloodid, kes lennuki meelega alla kukutasid
Praeguste andmete põhjal jäi Germanwingsi lennuki piloot Andreas Lubitz pool tundi pärast õhkutõusmist üksinda kokpitti ega lasknud kolleegi hiljem uksest sisse. Kui Lubitz üksi jäi, hakkas lennuk langema, kuni lõpuks mägedesse kukkus. Lubitz tegi seda tõenäoliselt meelega.
Hollandi sõltumatu lennuturvalisuse uurimise organisatsioon Aviation Safety Network on reastanud kaheksa juhtumit, mida uurides on selgunud, et lennuki allakukkumise põhjuseks oli piloodi tahtlik tegevus.
29 november 2013 – 33 hukkunut
Lennufirma Linhas Aéreas de Moçambique (LAM) lennuk kukkus alla 29. novembril ja selle söestunud vrakk leiti päev hiljem Angola piiri lähedal paiknevast rahvuspargist. Lennusalvestid näitasid, et kapten Herminio dos Santos Fernandes käsitses Embraer 190 autopilooti nii, et see annab tunnistust selgest kavatsusest lennuk alla kukutada. Kaaspiloodi lahkudes lukustas Dos Santos Fernandes end kokpitti, eiras hoiatussignaale ega lasknud kolleegi enam juhtimise juurde.
31 oktoober 1999 – 217 hukkunut
Boeing 767 hakkas pool tundi pärast New Yorgist õhkutõusmist kõrgust kaotama ja kukkus merre. Kõrgust hakkas lennuk kaotama vahetult pärast seda, kui üks piloot oli kokpitist lahkunud. USA uurijad leidsid, et õnnetuse põhjustas piloodi tegevus, kuid Egiptuse võimude arvates ei olnud see selgitus piisav.
11 oktoober 1999 – 1 hukkunu
Lennufirma Air Botswana lendur, kellel ei lubatud tervislikel põhjustel lennata, ärandas lennuki ATR-42. Õhus olles esitas ta lennujuhtidele mitmesuguseid nõudmisi, kuid hiljem teatas, et kavatseb lennuki alla kukutada. Lõpuks lendas ta otsa kahele Botswana Gaborone lennuväljal seisnud kahele ATR-42-le.
19 detsember 1997 – 104 hukkunut
Lennufirma Silk Air lennuk, mis oli teel Jakartast Singapuri, kukkus pärast järsku langemist Indoneesias alla. Boeing 737 õnnetuse põhjust ei suudetud esialgu kindlaks teha, kuid hiljem selgus, et kaptenil oli nii töiseid kui ka isiklikke probleeme. Arvatakse, et pärast kaaspiloodi lahkumist lukustas piloot end kokpitti ning kukutas lennuki alla.
21 august 1994 – 44 hukkunut
Lennufirma Royal Air Maroc lennuk ATR-42 oli teel Agadirist Casablancasse, kuid kukkus Marokos alla vaid kümme minutit pärast õhkutõusmist. Uurimine näitas, et kapten oli lennuki juhtimissüsteemi välja lülitanud ning suunanud õhusõiduki tahtlikult langusesse. Maroko pilootide ühing ei uskunud seda.
13 juuli 1994 – 1 hukkunu
Vene õhujõudude mehaanik varastas lennuki, et sooritada enesetapp. Õhusõiduk kukkus alla, kui kütus otsa sai.
22 august 1979 – 4 hukkunut
Töölt vallandatud 23-aastane Colombia mehaanik läks Bogota lennujaama angaari, kust varastas sõjaväe transpordilennuki HS-748. Ta tõusis õhku ning kukutas lennuki elurajoonis alla.
26 september 1976 – 12 hukkunut
Vene piloot varastas lennuki An-2 ning rammis sellega Novosibirskis asuvat elumaja, kus elas tema endine abikaasa.