Lufthansa ei näe vajadust kehtestada reegel «kaks isikut kokpitis»

Inna-Katrin Hein
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Carsten Spohr
Carsten Spohr Foto: SCANPIX

Üsna mitu lennufirmat kehtestasid pärast Germanwingsi õnnetust reegli, et lennu ajal peab kokpitis kogu aeg olema kaks isikut.

Sellest teatasid näiteks Briti Easyjet, Norra Norwegian, Saksa Air Berlin ning Kanada Air Canada, edastab Reuters.

Nende lennufirmade esindajate sõnul aitab see paremini tagada reisijate turvalisust.

Germanwingsi emafirma Lufthansa tegevjuhi Carsten Spohri sõnul ei tasu õnnetuse tõttu üle reageerida ja kiiruga muutusi teha.

Spohr kinnitas, et Lufthansa ega ka ta tütarettevõte Germawings ei muuda seni kehtivaid reegleid kokpiti ja pilootide kohta.

«Minu arvates ei pea midagi muutma. Tegemist oli üksikjuhtumiga,» teatas Lufthansa juht meediale.

Spohri selline seisukohavõtt tekitas sotsiaalmeedias, kaasa arvatud Twitteris kriitika ning kirjutistes nõuti kahe isiku korraga kokpitis olemise reegli kinnitamist ka Lufthansas.

Spohr sõnas hiljem Saksa telekanalile ARD, et nad on valmis sellise reegli kehtestamise üle arutama.

«Tuleb lähtuda sellest, kas see aitab turvalisust suurendada või mitte. Ei ole mõtet kehtestada seda, mis ei anna tulemust,» nentis Spohr.

Mitmes lennufirmas on siiski reegel, et kui üks pilootidest läheb näiteks tualetti, siis tema asemele läheb kokpitti mõni teine pardatöötaja.

Kahe piloodi kokpitis korraga olemine kerkis päevakorda pärast seda, kui Prantsusmaa prokuratuur avalikustas musta kasti lindistusele viidates, mis võis Gremanwingsi piloodikabiinis viimastel hetkedel enne õnnetust toimuda.

Ilmnes, et lennuki kapten lahkus korraks kokpitist, kuid ei pääsenud enam sinna tagasi. Kaaspiloot aga lukustas ukse ning oletatavalt juhtis lennuki Alpides vastu mäge.

24. märtsi õnnetuses hukkus 150 inimest.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles