Bild viitas õnnetusraporti kummalisele seigale: Lubitz püüdis õnnetust ära hoida?

Inna-Katrin Hein
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Germanwingsi Airbus A320 jäänused Prantsuse Alpides
Germanwingsi Airbus A320 jäänused Prantsuse Alpides Foto: SCANPIX

Saksamaa väljaanne Bild avaldas uusi andmeid lennufirma Germanwings õnnetuslennukis Airbus A320 viimastel hetkedel toimunu kohta.

Musta kasti salvestistelt paljastus, et natuke aega enne Prantsuse Alpides toimunud õnnetust on kuulda, kuidas keegi kokpitis juhtimissüsteemi käsitseb.

Lend 4U9525 oli teel Hispaaniast Barcelonast Saksamaale Düsseldorfi kui 24. märtsil alla kukkus võttes elu 150 inimeselt.

Prantsusmaa lennuõnnetuse uurimise komisjon ja Saksamaa prokuratuur on seisukohal, et kaaspiloot Andreas Lubitz pani lennuki autopiloodile ja kokkupõrkekursile.

Bildi teatel paljastus Prantsuse lennuõnnetuste uurimisameti (BEA) raportist, et kokpitis on kuulda poolteist minutit enne lennuki alla kukkumist, kuidas seal juhtimissüsteemi kasutatakse.

Raporti kohaselt liigutati kangi, mis asub kaaspiloodi juures, kuid liigutamine ei olnud piisavalt tugev, et see oleks autopiloodil lendamise katkestanud.

Ei ole selge, mida kaaspiloot teha püüdis.

«Kas Lubitz tahtis viimasel hetkel kurssi muuta? Kas ta sattus paanikasse kui surm oli silme ees?» küsis Bild.

Saksa lennunduseksperdi Cord Schellenbergi arvates ei tabanud Lubitzit paanikahoog.

«Seda lubab oletada kokpiti salvestis, millel teda on kuulda hingamas normaalselt. Samas ei ole teada, mida ta mõtles või tundis ehk rolli mängis inimlik faktor,» nentis ekpert.

Lennundusküsimustega tegeleva advokaadi Elmar Giemulla arvates võis noor piloot mängida mõttega, et suudab nagu hävituslennuki piloot kiiresti reageerida ja lennuki uuesti kontrolli alla saada.

«Kui Lubitz oleks kangi tugevamalt liigutanud, oleks automaatpiloodi töö katkenud ja siis tõesti oleks ta saanud ise juhtima asuda,» lisas Giemulla.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles