Päikeselennuk võib aastaks Jaapanisse jääda

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Päikeseenergial töötav lennuk Solar Impulse 2.
Päikeseenergial töötav lennuk Solar Impulse 2. Foto: Reuters/ScanPix

Ümbermaailmareisile asunud päikeselennuk Solar Impulse 2 peab lähinädalatel Vaikse ookeani ületama, sest vastasel juhul on ta sunnitud aastaks Jaapanisse jääma, ütles lennuki piloot neljapäeval avaldatud usutluses.

Lennuk on olnud Jaapanis juba kolm nädalat ja pidi lahkuma riigi keskosast Nagoyast kohaliku aja järgi kell 2.30 ööl vastu kolmapäeva, ent missioonijuhid otsustasid järgmise viie päeva ilmaprognoosi põhjal stardi edasi lükata.

Nüüd on reisi järgmise lõigu läbimiseks jäänud väga vähe aega, ütles piloot Bertrand Piccard ajalehele Tribune de Genève.

Augusti alguseks lähevad päevad nii lühikeseks, et päikeselennuk ei jõua ohutult üle Vaikse ookeani ja seejärel Atlandi ookeani. «Enne 5. augustit peab meil olema ületatud Vaikne ookean või Atlandi ookean,» ütles Piccard ja lisas, et kui seda ei suudeta, tuleb lennukile leida angaar, kus talv üle elada.

Kui jõutaks USA-sse, võib veeta talve seal ja ületada Atlandi alles kevadel, sest meeskonnal on angaar New Yorgis, lisas ta. Etapi Jaapanist Hawaiile pidi läbima lennuki teine piloot Andre Borschberg.

«Lend tühistati Hawaiid ümbritsevate ilmaolude tõttu. Seal asub külm front. Meie prioriteedid on lennuki ja piloodi turvalisus,» ütles projekti pressiesindaja Elke Neumann Nagoyas ajakirjanikele. Juba lennukisse istunud Borschberg oli väga pettunud.

Lennureisi Jaapanist Hawaiile peetakse kogu missiooni raskeimaks, sest selle oodatav kestus on 115 tundi ning vahemaandumisi võimalik teha ei ole.

Tegemist on päikeseenergial töötava lennuki esmakordse katsega lennata ümber maailma. Õhusõiduk, mida tuntakse nime all Si2, kaalub umbes 2,3 tonni ning selle tiivaulatus on suurte reisilennukite omast pisut laiem.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles