Raport: Hiina vajab kaugmaa strateegilist pommitajat

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Reuters/ScanPix

Hiina peab välja arendama strateegilise kaugmaa pommituslennuki, et viia konflikti korral läbi õhulööke kaugemal oma rannikust, kirjutas riigimeedia teisipäeval kaitseekspertidele tuginedes.

Hiina kaitse-eelarve on aastate jooksul märkimisväärselt suurenenud, mille tulemusena tugevdati mereväge, hakati esmakordselt ehitama lennukikandjat ning suurendati allvee- ja veepealset laevastikku.

Riigi häälekandja, päevaleht China Daily kirjutas Kanadas baseeruvale kaitse- ja relvatehnoloogia väljaandele Kanwa Defence Review'le tuginedes, et hiljutisel Hiina sõjaväelaste kohtumisel anti õhujõududele «strateegiliste vägede» staatus.

Siiani kasutati seda määratlust vaid sõjaväe teise suurtükiväekorpuse puhul, mida ajaleht nimetas Hiina «de facto strateegiliseks raketiväeks».

Väidetavalt jõuti kohtumisel üksmeelele, et kaugmaa strateegiline pommitaja lubaks õhujõududel sooritada õhulööke kaugemale Vaiksel ookeanil kuni niinimetatud teise saarteahelikuni.

Hiina strateegid peavad «esimeseks saarteahelikuks» Jaapanist Taiwanini ulatuvate saarte kaart, kus asub USA sõjabaase.

Teine saarteahelik viitab kaugemal Vaikses ookeanis asuvatele saartele, seal hulgas Mariaanidele, Karoliinidele ja USA-le kuuluvale Guamale, kus paikneb Anderseni õhuväebaas.

Hiina sõjavägi määratleb kaugmaa strateegilist pommitajat kui lennukit, mis suudab kanda üle 10 tonni õhk-pind-tüüpi moona ja mille minimaalne lennukaugus ilma lisatankimiseta on 8000 kilomeetrit, kirjutas leht.

Hiina kaitsetehnoloogia ajakiri Aerospace Knowledge kirjutas juunis mitmes artiklis, et Hiina vajab kaugmaa vargpommitajat, lisas China Daily.

Samas tsiteeris päevaleht Aerospace Knowledge'i peatoimetajat Wang Yanani, kelle sõnul vajaks taoline lennuk «tipptaseme keret ja aerodünaamilist lahendust ning kõrgetasemelist turbopropellerimootorit».

«Kõik need on suured probleemid Hiina lennundustööstuse jaoks,» lisas ta. «Ma ei arva, et need raskused suudetakse ületada lühikese ajaga.»

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles