Norra reklaam hirmutab lapsevanemaid Hitler-karumõmmiga

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Adolf Hitler kui kaisukaru.
Adolf Hitler kui kaisukaru. Foto: Kuvatõmmis reklaamist

Norra Südame- ja Kopsuassotsiatsioon võttis kasutusele Adolf Hitlerit, Liibüa kunagist diktaatorit Muammar Gaddafi ja Põhja-Korea endist juhti Kim Jong-il`i kujutavad kaisukarud – selleks, et hoiatada neid laste magamistubades varitseva tolmu eest.

Ühendus loodab, et radikaalsed reklaamikujud aitavad juhtida tähelepanu astma ja allergiate aina kiiremale levikule Norra laste seas. «Laste magamistubadele keskendudes tahame takistada astmat ja allergiat veel enne, kui need jõuavad tekkida. Eesmärk on näidata, kui ohtlikud võivad olla pehmed loomad, kui neid regulaarselt ei pesta,» lausus üks reklaami autoreist Bendik Romstad.

Samas ei puudu kampaanialt kriitikud. Juudiühendused on mures, et Hitleri kujutamine kaisukaruna võib pehmendada ettekujutust temast. «Hitler oli massimõrvar ja ta ei vääri sedalaadi tähelepanu,» kommenteeris aktivist Ervin Kohn. «Ma olen mures, et sel moel näidatakse Hitlerit vähem ohtlikuna.»

Sotsioloog Trond Blindheimi sõnul on Hitleri, Gaddafi ja Jong-il`i kujutamine leludena nii absurdne ja morbiidne kui üldse võimalik – kuid just sellepärast saadab kampaaniat edu.

Reklaam soovitab haigusriskide vähendamiseks puhastada vanematel oma laste kaisuloomi neli korda aastas ning pesta nende voodilinu 60 kraadi juures. 

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles