Deutsche Telekomi mäng aitab kaasa Alzheimeri uuringutele

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto on illustratiivne.
Foto on illustratiivne. Foto: AFP/SCANPIX

Deutsche Telekom on välja andnud uue online-mängu, mis aitab koguda andmeid Alzheimeri tõve ja dementsuse kohta, sõnas firma esindaja kolmapäeval.

Firma sõnul on nende digitaalse tervishoiu teenus löönud käed ülikooli uurijate ning Alzheimeri uuringute organisatsiooniga, et viia oma toode globaalse mängurite kogukonnani, mis kulutab online-mängudele keskmiselt 3 miljardit tundi nädalas.

«100 000 mängijat suudavad tekitada kahe minutiga informatsiooni, mille analüüsimiseks läheks enam kui 50 aastat,» seisis Deutsche Telekomi avalduses.

«Sea Hero Quest», mis on saadaval nii nutitelefonides kui tahvelarvutites, jälgib ühe vananeva mereavastaja teekonda, kes on kaotanud oma mälu.

Lisaks virtuaalsele missioonile peavad mängijad langetama ka erinevaid otsuseid ning nende valikud ja liigutused salvestatakse anonüümse informatsioonina, mida on võimalik uurimustes kasutada.

Rahvusvahelise Alzheimeri ühenduse hinnangul kannatab aastaks 2050 enam kui 130 miljonit inimest dementsuse käes, 2015. aastal oli see arv 46 miljonit.

«Me teame, et dementsuse esimesed sümptomid on orienteerumisvõime kadumine isegi tuttavas ümbruses,» sõnas Hillary Evans, Suurbritannia Alzheimeri uuringute ühenduse juhataja. «See on suurepärane võimalus väärtusliku informatsiooni kogumiseks ja jagamiseks.»

Deutsche Telekom levitab oma platvormi kaudu mängu 13 Euroopa riigis.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles