Facebooki joogid ei pääse Hiinas müügile

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: AFP/SCANPIX

Hiina elanikel ei avane võimalust kustutada janu «face booki» joogiga peale seda, kui USA firma sai haruldase kohtuvõidu kaubamärgi kasutamisõiguse üle.

Hiljutises kohtuasjas kaotas Hiina firma hiidkorporatsioonile Facebook õiguse kasutada nede kaubamärki oma toodete müümiseks.

Erinevalt Facebookist kaotas Apple näiteks möödunud kuul toimunud kohtuasjas kohalikule nahatooteid müüvale firmale, mis kasutas kaubamärki «iPhone».

Hiina intellektuaalomandit sätestavad piirangud on tihti olnud üsna lõdvad, kuid juristide sõnul on olukord paranemas. Kohtuvõit võib pakkuda lootuskiirt Facebookile, mille levik on Hiinas keelatud ning mis tegeleb seal põhiliselt välisfirmade reklaamide levitamisega.

Pekingi munitsipaalkohtu sõnul oli kohaliku firma Pearl River Drinks`i 2011. aasta avaldus kasutada osade toiduainete ja jookide müümisel «face book`i» silti ilmselge kopeerimine, mis kahjustab võrdse turumajanduse põhimõtet.

Facebooki kõneisik keeldus teemat lahkamast. Pearl River Drinks`i töötaja sõnul ei ole kohtuasi firmas laiemat kõlapinda leidnud ning vastutaval juhatuse liikmel ei ole võimalik asja kommenteerida.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles