«Jedid» tekitavad Austraalia rahvastikustatistikas segadust

Inna-Katrin Hein
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
«Jedid»
«Jedid» Foto: SCANPIX

Kui Austraalias toimus 2006. aastal rahvaloendus, siis vastas 58 053 inimest oma usu kohta, te nad on «jedid», kuid 2011. aasta rahvaloenduse ajal oli «jedisid» juba 64 390, mis oli natuke vähem kui sikhe, kuid märgatavalt rohkem kui seitsmenda päeva adventiste.

Austraalias viiakse rahvaloendus läbi iga viie aasta tagant, samas kogutakse selle käigus ka taustaandmeid inimeste harjumuste ja elustiili kohta, teatab The Guardian.

Austraalias algab uus rahvaloendus 9. augustil, kuid ateiste esindav ühendus Atheist Foundation of Austraalia (AFA) on mures «jedide» arvu pideva suurenemise pärast.

Austraalia ateiste ei tee murelikuks «Tähesõdadest» tuntud rahuvõitlejate Jedide võim või galaktilise tasakaalu häirumine, vaid see et Austraalia «jedid» annavad rahvastikust vale pildi.

Väljaande Brisbane Times teatel muutusid Austraalias «jedid» populaarseks 2001. aastal, mil hakkas e-kirjadena levima teade, et valitsus on ametlikult tunnustanud uut usku, millel on juba 8000 järgijat. See teade ei vastanud tõele, kuid «Tähesõja» fännid alustasid kampaaniat, milles otsiti endi sekka uusi «jedisid».

 AFA loodab, et austraallased on «jediks» olemisest väsinud ja lõpetavad rahvastikustatistilise segaduse tekitamise. Austraalias pannakse «jedid» ja teised samasuguste «uskude» esindajad kategooriasse «määratlematud», mitte ei panda kategooriasse «ei ole usklikud».

«Austraallased peaksid vastama ausalt, mitte «vett sogaseks ajama»,» teayas AFA juht Kylie Sturgess.

Austraalias kasutatakse rahvastikuloendusest saadud andmeid mitmesuguste riiklike toetuste ja maksude määramisel. Rahvastikustatistika on kõigile kättesaadav ning seda kasutavad mitmesugused organisatsioonid, ettevõtted ja meedia.

AFA loodab, et ateistid ei liigita end enam massiliselt «jediks», abistamiseks käivitasid nad sotsiaalmeedias kampaania « Don't Mark Yourself As Jedi».

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles