Raport: Vene kampaania aitas levitada USAs võltsuudiseid (4)

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Josh Edelson/AFP/Scanpix

USA uues raportis väidetakse, et Vene propagandakampaania aitas ujutada sotsiaalmeedia üle võltside uudislugudega enne Ühendriikide presidendivalimisi.

Ajaleht Washington Post kirjutab viitega sõltumatute uurijate veel avaldamata raportile, et selle kampaania eesmärk oli karistada demokraatide presidendikandidaati Hillary Clintonit, aidata vabariiklaste kandidaati Donald Trumpi ning õõnestada usku Ameerika demokraatiasse.

Raporti koostas parteiülene uurijate rühm PropOrNot, mis nimetab end murelikeks Ameerika kodanikeks, kellel on kompetentsi arvutiteaduse, riikliku julgeoleku ja avaliku poliitika alal. Uurijate sõnul selgitasid nad välja postituste päritolu ja kaardistasid sidemed kontode vahel, mis sarnaseid läkitusi edastasid.

Uurijate sõnul näitasid tulemused, kui efektiivsed olid võltsuudised ja propaganda.

PropOrNoti hinnangul vaadati Facebookis desinformatsioonikampaania postitatud või esile tõstetud lugusid 213 miljonit korda.

Kuigi ei ole selge, kas võltsuudised ja propaganda aitasid kallutada valimisi Trumpi kasuks, saavad miljonid ameeriklased oma uudised sellest, mida jagatakse Facebookis ja mujal sotsiaalmeedias.

PropOrNoti raportis, mis edastati Washington Postile enne avaldamist, tuvastati rohkem kui 200 veebikülge, mis olid Vene propagandaga kaubitsejad valimiste hooajal ja mille vaatajaskond oli ühtekokku vähemalt 15 miljonit ameeriklast.

Kommentaarid (4)
Copy
Tagasi üles