Facebook paljastas Vene valeinfokampaania (4)

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: DADO RUVIC/REUTERS/Scanpix

Sotsiaalvõrgustik Facebook tõi päevavalgele mahuka Venemaa rahastatud kampaania, mille kaudu levitati portaali kaudu ühiskonda lõhestavaid sotsiaalseid ja poliitilisi sõnumeid.

Ettevõtte teatel kulutati 100 000 dollarit (umbes 83 000 eurot) selleks, et osta tänavu mais lõppenud kaheaastase perioodi vältel ligi 3000 reklaami.

Postitused ei toetanud konkreetselt ühtegi poliitikut, kuid keskendusid selle asemel küsimustele nagu immigratsioon, rass ja võrdõiguslus.

Facebook teeb koostööd riiklike uurijatega ja annab tõendid üle eriprokurör Robert Muellerile, kes juhib juurdlust Venemaa väidetavasse sekkumisse mullustel presidendivalimistel.

Reklaamid suunasid kasutajad lehtedeni, mis sisaldasid väärinformatsiooni või rikkusid mõnel muul moel Facebooki kasutustingimusi.

Portaal teatas, et usub – kuid ei suuda iseseisvalt kinnitada – et kampaania taga oli üks Peterburis paiknev Kremli-meelse propaganda poolest tuntud ettevõte.

Projekt paljastati Facebooki enda sisejuurdluse käigus. Portaal on varem sattunud väärinfo leviku tõttu korduvalt ägeda kriitika alla, selle juht Mark Zuckerberg on omakorda nimetanud hullumeelseks väiteid, mille järgi võisid võltsitud uudised aidata Donald Trumpil võita sügisesi presidendivalimisi.

Kommentaarid (4)
Copy
Tagasi üles