Bollywoodi tormijooks tragöödiale algas juba enne selle lõppu

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Terrorirünnak India rahanduskeskuses Mumbais asuvale Taji luksushotellile.
Terrorirünnak India rahanduskeskuses Mumbais asuvale Taji luksushotellile. Foto: AFP / Scanpix

Esimene Mumbai tragöödiaga seotud filmipealkiri registreeriti Bollywoodis juba kaks päeva pärast kriisi algust ehk enne, kui India korrakaitsejõud terroristid lõplikult alistanud olid.


Sealt edasi on Bollywoodi kinomehed värskele draamale lausa tormi jooksnud – AFP andmeil on praegu  broneeritud 20–25 Mumbai rünnakutega seotud pealkirja. Nende hulgas peaksid valmima sellised mängufilmid nagu «26/11 Mumbai terrori all», «Taji kokkupõrge», «Operatsioon «Viietärni-Mumbai»», «Tajist Oberoini», «48 tundi Tajis» ja «Must tornaado».



Filmipealkirja registreerimine maksab 250 ruupiat ehk umbes 60 krooni. See sisaldab registreeritud nime kasutamise ainuõigust 12 kuuks.



Kohaliku dokumentaalfilmitootja Anand Patwardhani hinnangul on tegu aga inimeste ahastuse ärakasutamisega. «Inimesed hüppavad iga tragöödia peale,» märkis ta ajalehele The Irish Times. «See on nagu kiirabiauto jälitamine.»



Samasugust pahameelt väljendas Mumbais elav koduperenaine Badru Nissa. «Bollywood ei põrka rahateenimise nimel millestki tagasi,» lausus ta. Teda häirib, et India finantspealinn on vaevu jõudnud oma surnud tuhastada ja matta, kui filmitöösturid sellelt juba kasumit lüpsma tõttavad.



India filmitootjate liidu esindaja Sushma Shiromanee kinnitusel püüavad nad siiski silma peal hoida, et kinokunst tragöödia üle elanud inimeste ja nende lähedaste tundeid liialt ei haavaks. «Avaldused [filmide tegemiseks] vaatab üle meie komitee ja kui neis sisaldub midagi sobimatut, soovitame muudatusi,» rääkis ta Irish Timesile. «Neile protseduuridele kulub ligi kuu aega.»



Samas pole India filmitootjate huvi terrorirünnakutelt raha teenida sugugi uus nähtus. Samasugune pealkirjade registreerimise buum järgnes ka kaks aastat tagasi 180 elu nõudnud Mumbai rongiplahvatustele. Näiteks tänavu jõudis kinolinale neli toonasest


õudusest rääkivat filmi. (PM)

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles