Lennuki Hudsoni jõkke juhtinud piloot tunnistati kangelaseks

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Piloot Chesley Sullenberger.
Piloot Chesley Sullenberger. Foto: AP / Scanpix

Kõik New Yorgis Hudsoni jões maandunud reisilennuki pardal olnud 155 inimest jäid imekombel ellu tänu piloodi oskuslikule tegutsemisele.



Üleeile New Yorgi La Guardia lennuväljalt Põhja-Carolinasse Charlotte’i teel olnud US Airwaysi lennukis Airbus A320 viibinud 150 reisijat ja viis meeskonnaliiget jäid kõik ellu, kuigi õnnetuspaigas ulatus vee sügavus 22 meetrini.



Ajalehe New York Times teatel teenis lennukit juhtinud 57-aastane kapten Chesley B.  Sullenberger ehk Sully oma oskusliku tegutsemisega üksnes kiidusõnu.



New Yorgi kuberneri David Patersoni sõnul oli õnnelik õnnetus kui ime. Kõik alates surmasuust pääsenud reisijatest ja lõpetades linnapea Michael Bloombergiga nimetasid Sullenbergeri kiiret tegutsemist meisterlikuks.



Enam kui 40 aasta pikkuse lendurikogemusega Sullenberger oli sunnitud Hudsoni jõge kasutama improviseeritud maan­dumisrajana, kui vähem kui kaks minutit pärast õhkutõusu lakkasid töötamast lennuki mõlemad mootorid. Kapten edastas lennujuhtimiskeskusesse teate, et mootorid said «kahekordse linnulöögi». Seniste teadete kohaselt ristus lennuki trajektooriga ilmselt Kanada poole teel olnud haneparv.



Sullenberger mõistis, et ei suuda La Guardiasse naasta, otsustas tihedalt asustatud piirkondi vältida ning võttis suuna Hudsoni jõe poole.



Reisijatel palus ta valmis olla raskeks maandumiseks. Lennuk kukkus vette napilt üle kolme minuti pärast õhkutõusmist.



«Kui teda poleks olnud, ei oleks ma täna siin,» ütles Sullenbergeri kohta hädamaandumise läbi teinud Mary Berkwitz. «Ta oli lihtsalt imeline.»



Võimaliku katastroofi hoidis lisaks kapteni kiirele mõtlemisele ära lähedalasuvate päästepaatide nobe tegutsemine.



Paljud pardal viibinud ja pealtnägijad kaldal ei suutnud uskuda, et lennuk jõkke maandudes kohe vee alla ei vajunud, vaid hõljus ja hakkas tugeva voolu tõttu lõuna poole triivima. Hetk hiljem avanesid avariiväljapääsud ja hirmunud reisijad astusid salongist välja, pisut vee alla vajunud tiibadele.



«Nägime lähenevaid paate ja ümberringi lendavaid helikoptereid,» kirjeldas Berkwitz.


Reisijad aidati riburada saabunud päästepaatide peale tunni jooksul. Lisaks aitasid politsei-, pääste- ja piirivalvealused reisilennukit vee peal hoida.



Kui kõik 150 reisijat ja neli meeskonnaliiget lennukist välja oli toodud, käis Sullenberger salongi kaks korda läbi, et olla kindel, et lennuk inimestest tühi on.



Päästetud viidi Manhattanil ja New Jerseys asuvatesse haiglatesse, kus enamik reisijaid vajab abi alajahtumise tõttu.



Õhutemperatuur sündmuspaigas oli miinus seitse kraadi ja paljud olid lennukitiibadel püsimiseks kuni vööni ühekraadises vees seisnud.



Lennundusekspertide sõnul oli Sullenbergeri ette võetud manööver keeruline, kuna laskumine liiga järsu nurga all võinuks tiivad purustada ja lennuki veepõhja kukutada.


Californias koos oma aeroobikatreenerist abikaasa Lorriega elav Sullenberger on US Airwaysis töötanud 29 aastat.



Enne karjääri tsiviillennunduses töötas ta seitse aastat piloodina Ameerika Ühendriikide lennuväes, kus juhtis F-4 hävitajaid.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles