Itaalia õnnetuslaeva uppumise tõenäosus on suurenenud

Inna-Katrin Hein
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kruiisilaev Costa Concordia Giglio saare juures
Kruiisilaev Costa Concordia Giglio saare juures Foto: SCANPIX

Itaalia rannavalve päästjad ja mereväe sukeldujad püüavad stabiliseerida 13. jaanuaril Giglio saare juures madalikule sõitnud kruiisilaeva Costa Concordiat.

Oht on, et laev võib 90 meetri sügavusse vajuda, edastab AFP.

Meteoroloogide kinnitusel nädalalõpul Giglio saare piirkonnas tuul tugevneb.

Asjatundjate sõnul võib tormituul kõigutada laeva nii, et see juba üsna pea kaljunukilt maha libiseb ning veevoogudesse kaob.

Costa Concordia on praegu 20 meetri sügavusel vees. Kohe vraki juures on meri sügavam. Sügavus laeva ümber on 50 – 90 meetrit.

Vraki uppumine lõpetaks aluse siseosade uurimise ning aeglustaks selles oleva kütuse välja pumpamist.

Costa Concordias on senistel andmetel 2300 tonni kütust, mis ähvardab kohalikul looduskaitsealal reostuse tekitada.

«Loodame, et kui laev merepõhja vajub, ei murdu ta tükkideks. On oht, et kütusepaagid võivad katki minna,» lausus Itaalia keskkonnaminister Corrado Clini.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles