Costa Concordia võibki jääda Giglio saare juurde?

Inna-Katrin Hein
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Costa Concordia
Costa Concordia Foto: SCANPIX

Kõige mustema stsenaariumi kohaselt võib Itaalia õnnetuslaev Costa Concordia jäädagi Toscana Giglio saare juurde.

Asjatundjate sõnul võib vraki ära toimetamine maksma minna vähemalt 100 miljonit eurot ning lihtsalt lõbu pärast ei hakka ükski kindlustusfirma sellist summat välja käima, kirjutab Helsingin Sanomat.

«On kaks põhjust, miks vrakk tuleks minema viia. Esiteks on see keskkonnaohtlik ning teiseks võib see segada mereliiklust,» sõnas Soome firma Alfons Håkans esindaja Joakim  Håkans.

Asjatundja sõnul võidakse leida, et see õnnetusalus ei ole siiski ohtlik ning jäetakse sinna, kus ta on.

Håkansi arvates on kõige tõenäolisem, et laev lammutatakse osadeks. Siis saab Costa Concordiast vanametall.

Kolmas võimalus on laev püsti tõsta ja remonti viia.  Tõenäoliselt saab siis Costa Concordiat kunagi jälle seilamas näha.

Costa Concordia sõitis kapten Francesco Schettino juhtimisel 13. jaanuaril Giglio saare juures kivisele madalikule. Aluse paremasse pardasse tekkinud august voolas sisse vesi, mis viis laeva kreeni.

Päästjad on leidnud 16 inimese surnukehad.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles