Austerlasest uljaspea Felix Baumgartner, hüüdnimega Fearless Felix, tegi oma langevarjuhüppega statosfäärist ajalugu.
Kosmose piirilt hüpe tõi Red Bullile kuulsust, kuid ka kriitikat
Youtube´is jälgis ta allasööstmist 38 kilomeetri kõrguselt kaheksa miljonit inimest, edastab Reuters.
Youtube teatas, et kunagi varem ei ole otsevideo saanud nii palju vaatamisi.
Hüpet kommenteeriti laialdaselt ka Facebookis ja Twitteris. Baumgartneri hüppe sponsoriks oli energiajookide valmistaja Red Bull. Nii see firma kui ka rekordhüpe said kriitika osaliseks.
Hüpet nimetati mõttetuks raha raiskamiseks ning Red Bulli süüdistati isegi reklaami nimel Baumgartneri elu ohtu seadmises.
Kriitikast hoolimata sai rekordhüpe palju tähelepanu.
USA lõpetas oma süstikuteprogrammi möödunud aastal ning nüüd tegelevad kosmoseprojektidega erafirmad nagu Red Bull.
Meedia tähelepanu on pälvinud näiteks USA firma SpaceX, mis tegi oma esimese transpordilennu Rahvusvahelisse Kosmosejaama sellel aastal.
Palju tähelepanu on saanud ka Briti ettevõtja Richard Bransoni kosmosefirma Virgin Galactic, mis plaanib turismilendu kosmosesse.
Red Bull ei ole paljastanud, kui palju Baumgartneri hüpe maksma läks, vaid on rõhutanud selle projekti muid aspekte. Näiteks seda, mis juhtub inimorganismiga stratosfääris.
Baumgartneri hüppeprojektist saadud andmeid plaanitakse kasutada tulevaste kosmoselendude ettevalmistamisel. Teadlasi huvitab näiteks küsimus, mis saab siis, kui astronaut peab mingil põhjusel stratosfääris aluse maha jätma.
«On huvitav teada, mis juhtub inimkehas, kui see vabalangeb 1300-kilomeetrise tunnikiirusega,» sõnas Briti firma Hidalgo juht Anmol Sood.
See firma valmistas ka seadme, mille abil jälgiti hüppe ajal Baumgartneri kehas toimuvat. Red Bull plaanib saadud informatsiooni jagada näiteks NASAga.