Hoolimata ametiühingute protestist pääsevad ungarlannad vedureid juhtima

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: NN
Copy
Keletei raudteejaam Budapestis.
Keletei raudteejaam Budapestis. Foto: SCANPIX

Ungari riiklik raudteefirma MAV Zrt. alustas eile esimeste naisvedurijuhtide koolitust hoolimata sellest, et vaid meestest koosnevad ametiühingud olid sellele vastu, kirjutab Wall Street Journal.


Vedurijuhi ametist unistavatele ungarlannadele tegi tee vabaks MAVi uus juht Ilona David, kelle sõnul vajab firma pikemas perspektiivis suuremat hulka koolitatud juhte.

Kuigi teiste ühistranspordivahendite – trammide, busside ja metroorongide – rooli on ungarlannad pääsenud juba mõne aja eest, vedureid nad siiani juhtida ei võinud.

Mullu novembris kirjutas vedurijuhtide ametiühing peaminister Viktor Orbanile kirja, kus palus naised rongide juhtimisest eemale hoida. Vaid meestest koosnev ametiühing juhtis tähelepanu sellele, et mõnikord peavad nad tõstma raskeid asju ja naised pole selleks piisavalt tugevad.

Samuti juhiti tähelepanu sellele, et raudteelaste 12-tunnised vahetused ja hilised töötunnid ei passi töötavatele emadele ning avaldati arvamust, et surmaga lõppevate õnnetustega leppimine oleks naistele rängem.

Lisaks leidis ametiühing, et uut personali pole vaja koolitada, sest vedurijuhte on piisavalt, eriti pärast osade raudteeliinide sulgemist,

Praegu on MAVi palgal 3200 vedurijuhti, kes on kõik mehed. Tšehhi, Holland ja Belgia on juba varem lubanud naised vedurirooli. Soobarjääri on aidanud murda ka asjaolu, suur osa rongi juhtimisest on automaatne, mistap sellega ei kaasne enam vajadust, et vedurijuht oleks keskmisest tugevam isend.
 

Tagasi üles