Turkish Airlinesi tabas kriitika alkoholipoliitika ja uute vormide pärast

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: NN
Copy
Foto: SCANPIX

Kuigi Turkish Airlines on tõenäoliselt üks viimaseid Euroopa lennufirmasid, kes ka turistiklassis tasuta mitte ainult veini ja õlut, vaid isegi kanget alkohol pakub, tabas neid kriitikatulv, kui firma teatas, et lõpetab kangema kraami serveerimise kodumaistel siselendudel.


Kriitikatorm puhkes, kui Turkish Airlines teatas, et lõpetab siselendudel ja kaheksasse riiki viivatel rahvusvahelistel lendudel alkoholi serveerimise. Viimase põhjenduseks toodi palved neist sihtriikidest. Alkoholivabad on reisid näiteks Iraani ja mõningatesse araabia maadesse (ka näiteks Air France korjab Aafrika lendudel Saudi Araabias tehtavate peatuste eel alkoholitopsid ära ja jätkab napsu serveerimist alles pärast selle riigi õhuruumist lahkumist).

Turkish meenutas, et siselendudel pakuti ka siiani alkoholi vaid äriklassi reisijatele ja äriklass on olemas nende 36 lennust vaid 16-l. Viimastest omakorda vaid Istanbuli, Antalya, Ankara, Bodrumi and Dalamani liinidel oli alkohol, sest ülejäänutel on kas liiga vähe nõudlust napsikraami järele või siis nii vähe äriklassis reisijaid, et alkoholi kaasavõtmine ei tasu end ära.

Enne sellenädalast ametlikku teadet tuli avalikuks mitu kaebust lennureisijailt, kes olid Turkishi pardateenindajalt alkoholi palunud, vastuseks aga saanud väite, et alkohol unustati kaasa võtta.

Negatiivsetesse pealkirjadesse sattus Turkish hiljuti ka oma uute vormide kavandite tõttu. Disainer Dilek Hanifi mudeleid halvustati nii tava- kui sotsiaalmeedias, ennekõike heideti ette nende liialt vagatsevat stiili – pikemaid seelikuid ja mütse, mis meenutasid irvhammaste hinnangul kostüüme Ottomani-ajastust jutustavast menuseriaalist «Suurepärane sajand».

Tagasi üles