Nende hinnangul kahjustas nooremate klasside lastele hinnete panemise lõpetamine enim just nõrgema haridusliku taustaga perede lapsi, vahendab veebiajaleht The Local. Borg ja Tobé soovitasid, et hindamine võiks taas alata kolmandast klassist.
Viidates Rootsi laste langevatele tulemustele rahvusvahelistes testides tunnustasid nad haridusminister Jan Björklundi uute sammude eest. «Investeeringud õpetajate kvaliteeti ja palkadesse, mis muudavad õpetamise karjääriks, koos varem algava hindamisega, rohkemate üleriigiliste testide ja pikemate koolis veedetud tundidega on näited reformist,» kiitsid nad.
«Need reformid toetavad eriti neid õpilasi, kelle pered pole suutlikud koolis jäävaid lünki kodus õpetamisega kompenseerima,» märkisid poliitikud.
Borgi ja Tobé sõnul annab hinnetepanek õpetajatele ja koolijuhtidele tagasisidet selle kohta, millised õpilased vajavad lisaabi.
Viidates Soome kõrgetele tulemustele rahvusvahelistes testides, soovitasid nad, et sarnaselt naaberriigiga võiksid ka Rootsi koolid hakata raskustes lastele õpiabi pakkuma maast madalast.