iDeal kampaania

Soome tervishoiuamet nõudis filmi muudatusi alkoholi liigse esiloleku tõttu

Veinipudelid

FOTO: SCANPIX

Soome režissööri Lauri Nurkse film «Veijarit» («Kelmid») jäi 2010. aastal vahele alkoholireklaamiga, mistõttu tuli filmi teha muudatusi, kirjutab tänane Helsingin Sanomat.

Film oli valmis ja teel kinodesse, kui Valvira (sotsiaal- ja tervishoiuala lubade- ja järelvalveamet) sai vihje teiselt ametkonnalt ehk riiklikult filmikomisjonilt.

Ekraaniteoses olnud stseene peeti alkoholireklaamiks kaubamärkide liigse nähtaval oleku pärast.

Valvira ametnik vaatas filmi läbi ja ähvardas tootjafirmat ning levitajat vaataja vanusepiiri tõstmisega 18 eluaastani, kui filmi ei muudeta. Alkoholiseaduse järgi on ka lahja alkoholi reklaamimine keelatud kinodes juhul, kui filmi näidatakse noorematele kui 18-aastased.

«Veijarite» vaataja vanusepiiriks oli 13 aastat.

Tootjafirmal Bronson Club läks kiireks, kuna esilinastuseni oli vähem kui kaks nädalat. «Meil oli mitu koopiat juba valmis. Pidin need kokku korjama ja hägustama joogipurkidel olevaid logosid,» rääkis produtsent Jesse Fryckman.

«Meil oli lõputiitrites joogivihje suvisele boolile. Ka sealt tuli sõna vodka ära võtta,» lisas ta.

Kõnealune vahejuhtum avalikuks ei saanud. «Veijarit» on ainus film, kus kehtiv alkoholiseadus on mõjutanud filmi sisu. Aastal 2003 sa film «Raid» noomida alkoholi liigsest esilolekust, kuid seda tehti tagantjärele.

Valvira reageerib filmidele ametnikelt ja kodanikelt tulnud tagasiside põhjal, rääkis peainspektor Marianna Vasara. Tema sõnul on «Veijarit» ainus film, mille kohta nad on vihje saanud.

«Ega ikka kogu alkoholi pruukimisse ja suitsetamisesse sekkuda ei saa,» tõdes Vasara.

Alkoholiseadusega vastuollu minevat filmi võib oodata ees märkus, näitamiskeeld või hoiatustrahv.

Koroonaviiruse leviku ülevaade Eestis ja maailmas.
Vaata statistikat
Tagasi üles