Belgia tahab oma šokolaadile Prantsuse šampanjaga sarnast kaitset

Mari Kamps
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Belgia firma Godiva šokolaadikommid.
Belgia firma Godiva šokolaadikommid. Foto: SCANPIX

Belgia šokolaaditehased tahavad oma kompvekkidele samasugust kaubamärgikaitset, nagu on Prantsuse šampanjal või Itaalia Parma singil.

Konkurendid ei saa sel juhul nimetada oma tooteid «Belgia-tüüpi» kommideks või «Belgia retsepti» järgi valmistatud kommideks, vahendas Reuters.

Šokolaaditööstuse esindajad kohtuvad aprillis regionaalvalitsustega, et pidada nõus, kuidas Belgia võiks teha pöördumise Euroopa Liidu vastavatele ametkondadele või äkki tuleks muretseda šokolaadile hoopis ühtne kaubamärk.

Kopeerijad ei vähenda Belgia firmade kasumist, vaid rikuvad maine, millele Jean Neuhaus pani aluse 1912. aastal kreemja sisuga kommidega.

«Kui välismaised kopeerijad oleks oma ala tipptegijad, siis võib-olla me oleks isegi õnnelikud,» rääkis Belgia küpsiste-, šokolaadi- ja magusatootjate liidu Choprabisco esimees ning firma Neuhaus tegevjuht Jos Linkens.

Belgias on enam kui 200 šokolaadtootjat ja üle 2000 šokolaadipoe. Kohalike hinnangul on aastate pikkune kogemus loonud oskusteavet, mille edu tegelikuks sisuks on meistrite väljatöötatud kreemitäidised, mitte masinad.

Vaatamata oma mainele on šokolaadi müük kannatanud Euroopat ja Põhja-Ameerikat tabanud majanduslanguse tõttu. Uued turud aga suurendavad müüginumbreid. Aastal 2011 viidi Aasiasse 60 protsenti enam Belgia šokolaadikompvekke kui aastal 2007. Aafrikas oli juurdekasv koguni 82 protsenti. Kogu eksport suurenes vaid üks protsent.

Arenguruumi on aga veel. Uued ahvatlevad turud on meelitanud kohale Hiina, Ungari, Iiri, Malaisi ja Kanada firmasid reklaamida oma tooteid «Belgia šokolaadina», väidab Choprabisco.

Šveits on juba varem pidanud võitlusi oma piimašokolaadi eest. «Šveitsi šokolaad» on kaubamärgiks Euroopa Liidus, USAs ja Kanadas. Šveitsi magusatootjaid ühendava Chocosuisse’i

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles