Tarbijate tüsenemine tõstab mugavate motikate müüki

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pastor-tsiklimees.
Pastor-tsiklimees. Foto: ABC Mutliplatform: Laura Hegarty

Nii Briti kui kontinendi tsiklitööstus naudib uut kevadet tänu oma vananevatele – ja paksenevatele – klientidele, kes ei tunne end noorepõlve pisikeste Jaapani sportrataste seljas enam teps mitte mugavalt.

Nihkeks on aegsasti valmistunud nii Triumph, Ducati kui BMW, kes oma eakamate ja kaalukamate klientide tarvis kopsakamaid kaherattalisi sõpru disainivad.

Sel kevadel sööstavad motikamehed ja -naised kiirust, tuult ja vabadust nautima uut sorti touring-motikatel ja nn seiklustsiklitel, mis on omanike iga arvestades mugavamaks kohendatud.

Nagu kinnitab Briti mootorrattatootjate liidu MIA (Motorcycle Industry Association) tegevjuht Steve Kenward: «Pühendunud tsiklifännid küpsevad ja vananevad, kaldudes mudelite poole, millel nende eakamad kered end mugavamalt tunnevad. Trend on langenud kokku Briti mootorrattatööstuse renessansiga.»

Kui sportmootorratasre müük on viimase kümnendiga poole võrra kokku kuivanud, siis touringu-ostjate arv on enam kui kahekordistunud. Tourerid ja seiklusmootorrattad annavad ligi veerandi tsiklite kogumüügist, samal ajal kui «sportlaste» osakaal on kärbunud vaid 15 protsendi peale Briti turust.

Suurbritannia suurim müügihitt on nüüd oma saare bränd Triumph.

Viimase kahe aastaga on Triumph paisanud turule seitse «vanainimesetsiklit», mille hulgas paistab bestsellerina silma Tiger.

Trend ei piirdu Briti saartega: 2012. aastal eksportis Triumph 85 protsenti oma toodangust, rahvusvaheline laienemine jätkub.

Viimase viie aastaga on Triumphi mudelite arv kasvanud 23 peale (endiselt 13 tsikli tasemelt).

Jaapani tootjad on samal ajal majanduskriisi tõttu tagasi tõmbunud. Entusiastide ajakirja Classic Bike toimetaja Hugo Wilsoni sõnutsi ei ole jaapanlased uutesse mudelitesse investeerinud.

.......

Samal ajal valmistab mootorrattatootjatele peavalu odavate, pisikese mootoriga motorollerite pealetung, mida noored himukalt napsavad – ja samuti inimesed, kes finantshädade tõttu autodest loobuma on sunnitud.

Britannias lubatakse neid pisirattaid ka bussiradadele, mistõttu nendega jõuab tihti kiiremini sihile kui auto või ühistranspordiga.

Ka sellel turul on jaapanlased silmitsi kõva konkurentsiga: neile hingavad kuklasse hiinlased, kes pakuvad ultraodavaid isekokkupandavaid motorollereid, mida müüakse posti teel – mitte poes.

Paljud muretsevad noorte tervise pärast.

«Noored võivad end nende odavate konstruktoritega vigastada. Meile [mootorrattatööstuses] teeb see tõsiselt muret,» ütles Triumph UK peadirektor Guy Masters.

Copyright The Financial Times Limited 2013

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles