Eurooplased õpetavad hiinlasi veini kõrvale juustu sööma

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Liisa Tagel
Copy
Hong Kongi juustufestival.
Hong Kongi juustufestival. Foto: AFP / Scanpix

Hiljutise veinibuumi järel on Hiinast saanud suurim Bordeaux' veinide ekspordiklient, nüüd asuvad Euroopa tootjad hiinlastele klaasikese veini kõrvale juustu pakkuma.
 

Euroopa juhtivad juustutootjad kogunesid nädala lõpus Hong Kongi linna rahvusvahelisele juustufestivalile 120 kõrge kvaliteediga toote ning veini ja juustu sobitamise õpitubadega, edastab AFP.

Piimatooted ei ole küll igapäevane külaline hiinlaste toidulaual, ent juhtiv prantsuse juustustootja Philippe Marchard kinnitab, et juust pole vaid läänemaailma roog.

«Ajalooliselt on juust eksisteerinud alates antiigist,» kinnitas ta. «Jälgi juustust võib leida isegi Hiinast. See ei ole ainult Prantsusmaa, Hollandi või Itaalia toode. Juust on universaalne delikatess.»

Inspireerituna Jaapanist, kuhu juba imporditakse juustu, on Marcand loonud värske kitsejuustu, millele lisab maitset terav wasabi.

Täna lõppev oli juba kolmas Hong Kongi juustufestival ning nelja päeva jooksul oodati sinna üle 10 000 külalise.

Barwheysi meierei asutaja Tricia Bey kinnitas, et festivalikülastajad on uutele maitsetele avatud.
«Me oleme avastanud, et Aasia inimesed on väga avatud ja väga huvitatud igat sorti juustudest,» ütles ta. «Niisiis on see mõnes mõttes ehk isegi avatum turg meie jaoks. Euroopas on inimesed ehk enam seotud enda jaoks harjumuspäraste maitsetega ning üsna kindlad selles, milline juust neile meeldib.»

Festivali külastanud Hong Kongi advokaat Tina Li rääkis, et juustuga harjumine on tema jaoks küllalt palju aega võtnud, ent nüüdseks on temast saanud tõeline fänn.

«Mul läks päris mitu aastat, et selle toiduaine suhtes üles sulada, sest ma ei olnud seda harjunud sööma, aga ma proovisin seda Kanadas ning sõin seda palju, kui elasin välismaal. Niisiis, nüüdseks ma armastan seda.»

Euroopa tootjad loodavad korrata juustu puhul sama, mis toimus veiniga viimase kümne aasta jooksul: et Hiinast saaks üks suurimaid tarbijaid ja importijaid maailmas.

Möödunud aastal oli Hiina kolmas Prantsuse veini tarbija USA ja Suurbritannia järel.

Analüütikud ennustavad, et 20 aastaga saab Hiinast maailma suurim veinitarbija, edestades selles senist liidrit USAd.

Märksõnad

Tagasi üles