Veerandit maailma lastest ähvardab oht alatoitumise tõttu mitte välja arendada ega kasutada oma vaimset võimekust, teatas Suurbritannia heategevusorganisatsioon Save the Children (Päästke Lapsed).
Alatoitumus kahjustab laste toimetulekut koolis
Õigete toitainete puudus võib tugevalt kahjustada laste lugemis- ja kirjutamisoskust, kinnitas organisatstioon.
Uuringust selgus, et alatoitumus avaldab pöördumatut kahju: lapsed kasvavad väiksemad ja füüsiliselt nõrgemad ning nende ajud ei pruugi täielikult välja areneda, mistõttu nad on nõrgemad ka intellektuaalselt.
Organisatsiooni sõnul peaks alatoitumusega tegelemine olema G8 liidrite jaoks prioriteediks. Nende järgmine kohtumine leiab aset järgmisel kuul Põhja-Iirimaal.
Raport «Foor for thought» («Toit mõtlemiseks») toetub tuhandete Etioopia, India, Peruu ja Vietnami laste uurimisel saadnud andmetele.
Uuringuandmed vihjavad sellele, et kaheksaaastased lapsed, kelle kasv on alatoitumuse tõttu kängu jäänud, teevad 19 protsenti tõenäolisemalt lühikese lihtlausete lugemisel vigu, kui need, kes on saanud tasakaalustatud toitu. Sealjuures ei ole määravaks see, kui palju või kui kvaliteetse haridusega koolis nad on käinud.
Nad võivad selle tulemusel teenida täiskasvanutena 20 protsenti vähem ning alatoitumuse mõju globaalsele majandusele võib olla kuni 97 miljardit eurot aastas, ütles Päästke Lapsed avaldatud raport.
«Kehv toitumine on osaline arengumaade kirja- ja arvutusoskuse kriisis ning ühtlasi loob suure takistuse laste surmade vähendamise teele,» sõnas organisatsiooni rahvusvaheline juht jasmine Whitbread.
Alatoitumus kahjustab lapse tulevikuväljavaateid juba enne seda, kui ta kooli jõuab.
«Veerand maailma lastest kannatab kroonilise alatoitumuse mõjude all, see paneb miljonid noored elud tõsisesse ohtu.»
Suurbritannia valitsus korraldab Londonis 8. juunil toitumisalase tippkohtumise, mille teemadeks saavad olema toidujulgeolek ning rohkematele Aafrika riikidele toitumiskavade koostamine.
Tippkohtumisel osalevad maailma liidrid peavad Whitbreadi sõnul vaatama kriisile näkku ning osalema probleemi lahendamises.