Mehitatud päikeselennuk Solar Impulse lõpetas laupäeva õhtul mandriülese lennu USA läänerannikult idarannikule, maandudes New Yorgis.
Päikeselennuk lõpetas New Yorgis lennu üle USA mandriosa
Lennuk maandus New Yorgi John F. Kennedy nimelises rahvusvahelises lennujaamas Eesti aja järgi pühapäeval kell 01.11 ehk kavandatud saabumisajast pisut varem, sest lennuki vasakusse tiiba oli tekkinud 2,5 meetri pikkune rebend.
Lennu viimasel etapil juhtis Impulse'i Šveitsi piloot André Borschberg. Temaga kohtus maandumisrajal kaasmaalane Bertrand Piccard. Kaks pilooti toimetasid Solar Impulse'i läänerannikult idarannikule vaheldumisi lennates.
"Olen siiajõudmise üle väga õnnelik," lausus Borschberg pärast maandumist. "Iga päikeselennukis veedetud hetk kujutas endast avastust, uurimist. Asi ei ole pelgalt tehnoloogias, vaid selles, mida kogu see ettevõtmine tähendab," lausus ta.
Piccard lisas, et viimane vahetus pealinnast Washingtonist New Yorki pidi olema lühim ja kergeim, kuid osutus hoopis kõige raskemaks. Tema sõnul valdavad neid lennu lõppedes vastakad tunded. "Tavaliselt tuntakse sellistel hetkedel kurbust ja nostalgiat, kuid seoses tiivaprobleemiga tunneme kergendust, et õnnelikult pärale jõudsime," rääkis Piccard.
Solar Impulse alustas lendu 3. mail San Francisco lähedalt. Lennuk tegi vahemaandumised Phoenix, Dallases, St. Louisis, Cincinnatis ja Washingtonis.
Projekti eesmärk on näidata, mida on võimalik saavutada ilma fossiilkütuseid kasutamata. Projekti peaeesmärk on ümbermaailmalend 2015. aastal.
Päikesepaneelidega kaetud kergmaterjalidest lennuki tiibade siruulatus on võrreldav suurte lennukitega, kuid kaal on pigem sõiduauto oma. 2010. aasta juulis tegi Solar Impulse esimese ööpäevase mehitatud lennu üksnes päikeseenergia varal. Solar Impulse´i käes on ka mehitatud päikeselennuki kestvuslennurekord - 26 tundi 10 minutit ja 19 sekundit, ning kõrgusrekord – 9235 meetrit.