Ööl vastu eilset Vaikses ookeanis asuvale Guami saarele hädamaandumise teinud Austraalia lennufirmale Jetstar kuuluva Airbus A330 reisijad tänasid pärast edukat maandumist lennuki meeskonda.
Reisijad kiitsid hädamaandumise teinud Airbusi pilooti
Jetstari lend JQ20 203 inimesega pardal oli teel Jaapanist Osakast Austraalias Queenslandi osariigis asuvale Kullarannikule, kui kokpitis puhkes tulekahju ja üks pilootidest kapten Ray Banfield oli sunnitud kasutama tulekustutit, vahendas AFP.
«Ma usun, et Air France´i lend oli kõigil silme ees,» ütles üks reisijatest Mary Bowden Sky Newsile, viidates möödunud nädala esmaspäeval Atlandi ookeani kohal alla kukkunud ja 228 inimelu nõudnud lennukatastroofile.
Ühe lennudraama läbi elanud reisija sõnul oli lennukisalongis tunda veidrat põlengu haisu, kuid meeskond teavitas reisijaid juhtunust alles pärast maandumist. «Ma olin nii õnnelik, et mulle ei öeldud, et kokpit põleb, kui me olime seal üleval,» lisas Bowden.
Austraalia lennukompanii Qantas tütarfirma Jetstari tegevdirektor Bruce Buchanan kiitis 14 aastase lennustaažiga piloodi tegutsemist olukorras, mida Buchanan nimetas «hirmuäratavaks».
«Kapten reageeris väga kiiresti,» lisas Buchanan. «Ta võttis tulekustuti, kustutas tule ja maandus lennukiga ohutult Guami saarel.»
Esialgsetel andmetel võis põleng alguse saada kokpiti soojendussüsteemi rikkest.
Lisaks Jetstarile tegi üleeile Novosibirskis hädamaandumise Irkutskist Moskvasse lennanud Vene lennufirma Aeroflot reisilennuk Airbus A320, mille pardal oli 122 reisijat ja meeskonnaliiget. Väidetavalt põhjustas hädamaandumise esiklaasi tekkinud mõra.
Samal päeval tegi hädamaandumise veel üks sama tüüpi lennuk, kui Gran Canarialt Oslosse teel olnud Hispaania lennufirmale Iberworld kuuluv Airbus A320 pärast õhkutõusmist Las Palmase lennuväljalt süttis. Piloodil õnnestus siiski lennuk tagasi pöörata ja samal lennuväljal maanduda.