Toidukaupade reklaamitud tervisekasu ei pruugi alati tõele vastata

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Evelyn Kaldoja
Copy
Artikli foto
Foto: AFP / Scanpix

Miljonid eurod, mida eurooplased igal aastal teatud reklaamide väitel tervislikele toodetele kulutavad, võivad olla puhas raharaisk, näitab Euroopa Toiduohutusameti uuring.

EFSA on kahtluse alla seadnud 66 toiduaine reklaamitud tervisekasud. Ocean Spray jõhvikamahl, Liptoni must tee ja mõned toidulisandid on näiteks kaubad, mille väidetav tervisele kasulik mõju pole teaduslikult tõestatud, vahendab Briti ajaleht The Times ameti uuringut.

EFSA andmeil pole mingit kinnitust näiteks sellele, et Ocean Spray mahlad tõesti kaitsevad naisi põiepõletiku eest või Liptoni must tee tõstab inimeste erksust.

«See on pikalt hilinenud revolutsioon toidutööstuses,» ütles Timesile Londoni linnaülikooli toidupoliitika professor Tim Lang. «Tarbijaid on liiga kaua meelitatud alusetute väidetega toiduainete tervislikkuse kohta.»

Erilise tähelepanu all on ka kalaõlist tehtud toidulisandid, mis peaksid nende tootjate väitel soodustama laste aju arengut, kuid mille vastavat mõju pole kuidagi tõestatud.

Märksõnad

Tagasi üles