Šveitslased leiutavad mittesulavat šokolaadi

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Evelyn Kaldoja
Copy
Barry Callebaut' töötaja valmistamas kuumakindlat šokolaadi.
Barry Callebaut' töötaja valmistamas kuumakindlat šokolaadi. Foto: AFP / Scanpix

Mõeldes paljude palava kliimaga riikide magusasõpradele on Šveitsi firma Barry Callebaut otsustanud välja töötada sellise šokolaadi, mis kuumusega ei sula, kirjutab uudisteagentuur AFP.

«India tarbijad ei söö praegu palju šokolaadi ja seal seonduvad šokolaadi levitamisega logistikaküsimused,» rääkis Barry Callebaut' innovatsiooniosakonna töötaja Hans Vriens. «Kui šokolaad sulab, ei näe pakend enam väga hea välja.» Nende ettevõte plaanib hakata tootma šokolaadi, mis alistuks alles 55-kraadisele kuumusele.

Vriensi sõnul on uus toode mõeldud selliste riikide turgudele nagu eelmainitud India, Hiina, Lõuna-Euroopa, USA lõunaosa ja Ladina-Ameerika.

Kuigi kuumusekindel šokolaad kuulub juba ammu näiteks Ameerika Ühendriikide ja Šveitsi sõduripakkidesse, pole seda kunagi toodetud tavatarbijatele.

Erinevalt sõdurišokolaadist tahetakse selles maiustuses aga kasutada tavalist kakaovõid, mitte asendada seda taimerasvadega. Ning katsetuste käigus on jõutud veel ühe ootamatu lisatulemuseni – kuumakindel šokolaad sisaldab vähem kaloreid.

Maitse on sellel aga Vriensi kinnitusel siiski nagu tavalisel šokolaadil. «Pole mingit mõtet ohverdada maitset madalamale rasva- või suhkruprotsendile,» rääkis ta. «Trikk on selles, kuidas vähendada kaloreid inimestele märkamatult.»

Barry Callebaut' klientide hulka kuuluvad sellised tuntud magusatootjad nagu Nestle ja Hershey.

Väiksemad ja iseseisvamad šokolaaditootjad suhtuvad Barry Callebaut' katsetustesse ettevaatlikkusega. «Mul on vaja selle kohta rohkem infot,» ütles Roger Rohr 1936. aastal Genfis asutatud Chocolats Rohrist. «Ma ei osta toodet, mille kohta ma ei tea täpselt, mida see sisaldab ja kuidas täpselt see valmis.»

«Minu jaoks on väga tähtis, et ma saan oma klientidele öelda, et see, mida me pakume on tehtud nii looduslikest koostisosadest kui võimalik,» rõhutas Rohr.

Möödunud aastal eksportis Šveits 111 494 tonni šokolaadi, mis oli väärt umbes 924 miljonit franki. Veel 73 475 tonni müüsid selle riigi magusatootjad 894 miljoni frangi eest maha kodumaistele tarbijatele. Kõige suurem osa eksporditavast Šveitsi šokolaadist jõuab Suurbritanniasse, Kanadasse, Prantsusmaale ja Saksamaale. (AFP/PM)

Tagasi üles