Hiinlased armastavad Ikeat külastada kui lõbustusparki

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pekingi Ikea tukkuv klient.
Pekingi Ikea tukkuv klient. Foto: SIPA/Scanpix

Igal nädalavahetusel täidavad Ikea poe Pekingis tuhanded inimesed, kes ei soovi mitte mööblit osta, vaid endast Rootsi disaini taustal pilti teha, kohvi rüübata ja mõnel müügisoleval voodil pikutada.


Ikeast, mille kohalik nimi on Yi Jia, on saanud meelelahutuskoht, kuhu saabutakse terve perega. Selle nimel pole isegi rohkem kui tunnipikkune autosõit liiast: kõigepealt saab võtta väikse kohvi ja jäätise, seejärel puhata sohvaosakonna väljapanekul ning lõpuks võtta kõige keskmes olevast kohvikust veel ühe eine. Mõni võtab raamatugi kaasa.



Osa poekülastajaist käib seal ka endale kodukujundusideid ammutamas. «Ma ei teadnud, et riiuli saab lihtsalt seina keerata,» imestas IKEAs näiteks 29-aastane Fan Haiying.



Kuritahtlikumad külastajad võtavad kaasa puusepa, kes Skandinaavia disainilt mõõdud võtab ja siis klientidele odavama koopia teeb.



Siiani Hiinas seitsme poega esindatud Ikea kasuminumbrid väidetavalt väga kõrged pole. Küll aga loodavad kaupluse omanikud, et lõpuks muutuvad meelelahutajad siiski ka ostjateks. Kui USA Wal-Marti ja Prantsuse Carrefouri ketid 1990ndatel Hiinasse jõudsid, käisid kohalikud seal sissejuhatuseks samuti rohkem katsumas ja vaatamas, nüüd aga on muutunud tulutoovateks klientideks.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles