Soomes on viimastel kuudel hukkunud mitmeid noori autojuhte ja see on tekitanud arutelu 80 km/h märgi taaskasutusele võtmisest.
Soomes diskuteeritakse noorte juhtide kiiruspiirangu teemal
1972. aastal kehtima hakanud seaduse järgi ei tohtinud alla üheaastase sõidukogemusega juht sõita kiiremini kui 80 km/h. Noorte juhtide sõiduautode akendel oli ka vastav kleeps.
Patustajal võeti load ära ja juht saadeti autokooli tagasi.
Taoline kord kehtis 1996. aastani. Pärast selle kadumist suurenes vähese kogemusega autojuhtidega juhtunud liiklusõnnetuse arv.
Liiklusturvalisuse ameti 1999. aastal avalikustatud raporti järgi suurenesid 18- kuni 20-aastaste juhtidega juhtunud õnnetused kiiruspiirangu 100 km/h aladel 43 protsenti pärast «noore juhi märgi» kasutusest kadumist.
Vana korra taastamist pooldav parlamendisaadik Pertti Hemmilä kirjutab, et 1996. aastal kasutusele võetud nn riskigruppi kuuluvate autojuhtide süsteem pole end õigustanud, vahendas YLE.
Surmaga lõppevate õnnetuste arvu vähendamine ja ohvriterohkete avariide vältimine eeldab muudatusi autojuhilubade süsteemis, arvab Hemmilä ja pakub välja kiiruspiirangu taastamise kui tõhusaima variandi.
Liiklusturvalisuse ülem Lääne-Soomes Antero Aho rääkis Turu raadiole antud intervjuus, et surmaga lõppevate liiklusõnnetuste arv on aastate jooksul vähenenud, kuid noori juhte puudutav statistika näitab tõusutendentsi.