Soome politsei karmistab kihutajate karistamist

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Mari Kamps
Copy
Soome politsei mõõdab kiirust.
Soome politsei mõõdab kiirust. Foto: Soome politsei

Soome politsei tõhustab alates oktoobrist liiklusjärelevalvet ja ühtlustab trahvisüsteeme ning karistab kiiruse ületamise eest senisest väiksema eksimuse puhul. 


Politsei peadirektori Mikko Paatero selgituse järgi oli trahvide määramine kiiruse ületamise eest piirkonniti erinev. Kodanike võrdsust arvestades on tähtis, et teatud rikkumise puhul karistatakse üle riigi ühte moodi.



Uuringud näitavad, et lubatust kiiremini sõitvate juhtide kontrollimise ja sellega kaasneva teavitamisega saaks vähendada hukkunute arvu kümnete ja vigastatute arvu sadade inimeste võrra, seisab

politsei pressiteates

.

Kiiruse mõõtmise juhise järgi peetakse märkuse ja trahvi vaheliseks piiriks 11-kilomeetrist ületust, millest võetakse maha tehniline veamarginaal 3 km/h.

Näiteks lubatud maksimaalne sõidukiirus piirkonnas on 60 km/h, radar näitab aga 71 km/h. Selles numbrist lahutatakse kolm ja politsei määrab juhile trahvi 68 km/h eest.

Politsei võib juhile teha märkuse, kui lubatud maksimaalse sõidukiiruse ületamine jääb 6-10 km/h vahemikku.

Maailmas on ka Soomest karmimaid reegleid. Näiteks Rootsis karistatakse trahviga, kui juht ületab lubatud kiirust 6 km/h. Liiklusturvalisust oluliselt parandanud Prantsusmaal suhtutakse igasse kiiruse ületamisesse nulltolerantsiga.

2008. aastal hukkus Soomes juhtunud liiklusõnnetustes 343 inimest. Reeglite karmistamisega tahetakse aastaks 2025 jõuda selleni, et hukkunute arv aastas jääks allapoole saja piiri.

Tagasi üles