Kaubalaev Arctic Sea seisab juba mitmendat ööpäeva Gibraltarist 60 miili idapool ja laeva operaatorfirma Solchart ei tea siiani, kellega pidada läbirääkimisi aluse kättesaamiseks.
Arctic Sea tulevikus puudub igasugune selgus
Firma Solchart Management tegevjuht Viktor Matvejev rääkis udisteagentuurile RIA Novosti, et olukord on enam kui imelik ja keeruline.
«Laev asub mitte esimest ööpäeva Gibraltarist 60 miili idas - Maroko ja Hispaania vahel.»
Septembri alguses pukseeriti laev Las Palmase sadama lähistele. Vene prokuratuuri uurimiskomitee väitel pidi samas sadamas 17. septembril leidma aset laeva üleandmine omanikfirmale, kuid seda ei toimunud. Mõni päev hiljem lahkus laev Kanaaride piirkonnast.
Matvejevi jutu järgi soovib Venemaa laeva üle anda ja omanikfirmal on tahtmine laev kätte saada. «Me ei tea kellega peab pidama läbirääkimisi teemal, mis on seotud üleandmiseks vajalike protseduuride täitmisega. Kelle poole tuleb pöörduda ja kes vastutab selle eest, mis praegu toimub, ma samuti ei tea,» rääkis ta.
Matvejevi sõnul saab laevale uue meeskonna saata siis, kui sel on olemas omanik. «Vastavalt mereõigusele peab see olema Malta jurisdiktsiooni all, kui siiani on laev Vene võimude mõjusfääris,» lisas ta.
Firmajuhi sõnul küsitakse temalt pidevalt laeva kohta igasuguseid asju. Matvejevi sõnul ei saa enne laeva sadamasse saabumist mitte midagi otsustada.
Laeva üleandmine peab leidma aset Malta ametnike juuresolekul, kuna laev sõidab selle riigi lipu all.
Laeva pardal viibiva nelja Vene kodanikust meremehe (kapten, pootsman, kaks mehaanikut) abikaasad on kaks korda saatnud avaliku kirja Vene, Soome, Malta ja Hispaania valitsustele palvega lubada nende meestel lõpuks koju minna.
Puidulastiga Arctic Sea teekond algas 22. juulil Soomest Pietarsaari sadamast. 4. augustiks pidi laev jõudma sihtkohta Alžeerias, kuid pärast väidetavat kaaperdamist ja meeskonna piraatide võimu alt vabastamist on laev endiselt teel.