/nginx/o/2013/09/06/2312783t1h8ab5.jpg)
Irbe väinas pühapäeval madalikule sõitnud ristluslaeva Mona Lisa vabastamine liivasest merepõhjast võib Läti riigitelevisiooni andmetel maksma minna ligi miljon eurot, mis kavatsetakse sisse nõuda laeva opereerivalt firmalt.
Läti veeteede ameti vaneminspektor Staņislavs Čaks selgitas teleprogrammis Panorama, et õnnetuse põhjustas aluse kapteniabi, kes andis vale korralduse tüürimehele, vahendas LETA.
Čaks lükkas aga ümber meedias levinud väited, nagu oleks kõnealune kapteniabi kinni peetud. Tema andmetel eemaldati see ohvitser siiski töölt ning ta viibib oma kajutis.
Mona Lisa operaatorfirma Lord Nelson Seereisen kinnitas varem samuti, et laev sõitis madalikule meeskonna vea tõttu. Alusel ei ole samas tuvastatud tõsiseid vigastusi ning see loodetakse peagi tuua tagasi Saksamaale.
Läti peaminister Ivars Godmanis teatas omakorda teleintervjuus, et kui kruiisilaev õnnestub madalikult lahti tõmmata, ei lubata sellel lahkuda enne päästmiseks tehtud kulutuste tasumist riigile.
Godmanise sõnul on laeval olev kütus pumbatud ülemistesse mahutitesse, et hoida ära võimalikku leket ja merereostust. Keegi ei saa peaministri sõnul siiski veel garanteerida, et ökoloogilist katastroofi ei tule.
Lisaks võib piirkonnas puhkeda torm, mis sunniks aluse pardalt evakueerima ka kapteni korraldusel laevale jäänud sajad meeskonnaliikmed. Godmanise tõdes, et tema ei saa aru, miks neid varem ära ei lubatud viia, sest reisijaid ju enam laeval pole.
Mona Lisa jooksis madalale pühapäeval hommikul umbes 18 kilomeetri kaugusel Kuramaa rannikust, olles teel Tallinna. Kõik reisijad evakueeriti järgmisel päeval ning praeguseks on nad juba naasnud Saksamaale. Meedias on juba varem teatatud, et laev üritas mööduda väinas seisvast majakast valelt poolt.
Seni pole mitme meetri sügavusele liiva sisse kinni jäänud suurt alust lahti suudetud tõmmata, mistõttu on appi kutsutud võimsamad puksiirid Rootsist ja Hollandist.