Metsatulekahju sarnaselt on kütusepahameel vaibumas nende puhkemise keskuses, ent ringina hoogu kogumas kaugemates riikides.
Kütuseprotestide laine möllab Euroopas
Suurbritannias ja Belgias hakkas kütuseolukord eile juba normaalseid mõõtmeid omandama, ent terve seeria protestiaktsioone oli haaranud Saksamaad, Hollandit, Hispaaniat ja Iirimaad ning jõudnud otsaga Poolasse ja Iisraeli, teatas agentuur dpa.
Hollandis tõkestasid veokijuhid eile paljud maanteed ja halvasid sellega liikluse riigi paljudes piirkondades. Eelkõige Haagi ja Rotterdami ümbruses ning maa lõunaosas tekkisid kuni 25-kilomeetrised liiklusummikud.
Ometi hakkas pinge pärastlõunal langema, sest suuremad transpordiliidud kutsusid meeleavaldajaid meetmete leevendamisele.
Läbirääkimised jätkuvad
Kuigi valitsus jäi endiselt seisukohale, et diislikütuse hinda ei saa alandada, lubas ta veokijuhte teiste vahenditega aidata. Täna jätkuvad sellekohased läbirääkimised.
Hispaania suuruselt teises linnas Barcelonas tekitasid veoki- ja taksojuhid eile liiklejaile tõsist peavalu, takistades normaalset liiklust jalakäija kiirusel liikuvate autokolonnidega. Tekkisid kilomeetrite pikkused ummikud.
Riigi edelaosas asuvas Meridas panid umbes 800 traktorit ja veoautot ülejäänud sõidukite teele nö korgi, mis pidas kinni tuhandeid kiirustajaid.
Protestijad on lubanud oma tegevust jätkata kuni neile positiivsete tulemuste saavutamiseni.
Esimesed väljaastumised leidsid eile aset ka Iirimaal. Politsei teatel segasid aeglaselt sõitvad autod liiklust pealinnas Dublinis ja veel neljas suuremas linnas. Takistusi oli ka peamisel liiklusühendusel Põhja-Iirimaaga.
Neljandat päeva järjest tekitasid Saksamaa veokijuhid liikluskaoseid, koondudes sedakorda Bremeni ümbrusse, ent lausblokaadideni asi siiski ei läinud.
Gerhard Schröderi valitsus on seni keeldunud kaotamast autokütusele möödunud aastal kehtestatud keskkonnamaksu, mis tõstab bensiini ja diislikütuse liitrihinda tunduvalt.
Pärast läbirääkimiste katkemist valitsusega korraldasid Poola veokijuhid Varssavis nelja tunni jooksul ulatuslikke liiklusummikuid, ent sel polnud kohaliku ajakirjanduse arvates mingeid tagajärgi.
Suurbritannias on hakanud autokütusega varustamine jõudma tavalistesse rööbastesse.
Veokijuhid ja farmerid on oma blokaadid lõpetanud, sest kartsid kaotada laiema elanikkonna poolehoiu ega soovinud mängu panna inimelusid. Nad andsid valitsusele 60 päeva aega oma nõudmistele reageerimiseks.
Eile õhtuks töötasid tankimispüstolid juba umbes 20 protsendis riigi 13 000 tanklast. Kuigi Downing Streetilt on ametlikult teatatud, et valitsus bensiini hinda ei alanda, on peaminister Tony Blair siiski ilmutanud teatavat valmidust läbirääkimisteks.
Pärast viis päeva väldanud proteste on rahunenud ka Belgia sohvrid. Valitsus on lubanud leida võimaluse kompenseerida neile diislikütuse hinna tõusu.
See kergendab riigikassat kokkuvõttes umbes nelja miljoni frangi võrra (ligi 800 miljonit Eesti krooni).
Tshehhi valitsus jännis
Tshehhi valitsus lõi ähvardavate tänavablokaadide ees kartma ja pakkus protestijaile läbirääkimiste võimalust. Peaminister Milos Zeman on lubanud esmaspäeval kohtuda riigi suuremate transpordiliitude esindajatega.
Itaalia valitsus lubas oma rahulolematutele otsekohe maksta kompensatsiooni 120 liiri (umbes 96 Eesti senti) bensiiniliitrist, ent siiski ainult kuni käesoleva aasta lõpuni. Ometi piisas sellest, et vältida suuremate protestimeeleavalduste puhkemist.
Norra veokijuhid on ähvardanud peatada esmaspäeval kogu riigi transpordi, kui valitsus ei soostu diislikütuse hinda nõutud ulatuses alandama.