Superjet 100 lennukid jõuavad Aeroflotini hilinemisega

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Mari Kamps
Copy
Superjet 100 rahvusvahelisel lennundusnäitusel MAKS-2009
Superjet 100 rahvusvahelisel lennundusnäitusel MAKS-2009 Foto: Reuters / Scanpix

Vene firma Suhhoi tsiviillennukid (GSS) ei suuda Superjet 100 esimesele ja suurimale tellijale Aeroflotile tarnida lennukeid tähtajaks ehk alates detsembrist 2009.


Firma avalike suhete direktor Olga Kajukova rääkis RIA Novostile, et ettevõte peab veel täpsustama sertifikaadi ja mootorite SaM-146 hangete kuupäevi.

Aeroflot tellis ühtekokku 30 Superjet 100 reisilennukit. Alates detsembrist 2009 pidi firma saama ühe lennuki kuus. Ka tellis lennukeid Armeenia firma Armavira.

Lennukimootorid SaM-146 on nullist peale töötanud välja vene firma Saturn ja Prantsuse ettevõte Snecma.

«Me täpsustame lennuki Superjet 100 hanke tähtaega, lähtudes sertifikaadi kuupäevast ja mootori tarnetest,» rääkis Kajukova.

Varem oli Aerofloti peadirektor Vitali Saveljev teatanud, et firma loodab esimese Superjeti kätte saada enne 2009. aasta lõppu.

Augustis aset leidnud lennundusnäitusel MAKS-2009 kinnitas Ühinenud lennuehituskorporatsiooni (OAK) president Aleksei Fjodorov, et tellija saab esimese lennuki kätte mitte varem kui 2010. aasta alguses.

Venemaal väljatöötatud Superjet 100 võib peale võtta maksimaalselt 98 reisijat ja lennata 4400 kilomeetri kaugusele.

Esimest Superjet 100 lennukit näidati avalikkusele 26. septembril 2007 Amuuri äärses Komsomolskis asuvas tehases. Esimese lennu tegi see 19. mail 2008.

Lennuk valmis koostöös Ameerika ja Euroopa lennundusfirmadega, nagu Boeing, Snecma, Thales, Messier Dowty, Liebherr Aerospace ja Honeywell.

Projekti üldmaksumus ulatub ligikaudu 1,4 miljardi dollarini.

Tagasi üles