Laevakontrolliorganisatsioon palub Rootsil üle vaadata Fantaasia kinnipidamise

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Raul Sulbi
Copy
TLMP05:  M/S FANTAASIA  : TALLINN, EESTI, 05APR06
Pildil M/S Fantaasia Riia sadamas.
mm/Foto:MIHKEL MARIPUU
TLMP05: M/S FANTAASIA : TALLINN, EESTI, 05APR06 Pildil M/S Fantaasia Riia sadamas. mm/Foto:MIHKEL MARIPUU Foto: Mihkel Maripuu / Postimees

Laevakontrolliorganisatsiooni Paris MOU hindamiskomisjon teatas veeteede ametile oma hinnangu reisiparvlaeva Fantaasia kinnipidamise kohta, kus Rootsi Mereadministratsioonilt palutakse kinnipidamise otsus ära muuta. 

Nimelt pidasid Rootsi Mereadministratsiooni laevakontrolliinspektorid möödunud aasta 21. novembril Göteborgi sadamas kinni Eesti riigilippu kandva reisiparvlaeva Fantaasia, vahendas veeteede ameti pressiesindaja.

Põhjustena toodi ära laeval avastatud arvukad puudused. Veeteede ameti laevakontrolliinspektorid vaidlustasid puudused, kuna laevakontrolli teostati remondis oleval laeval. Laeva kinnipidamine põhjustas kahe riigi ametite vahel rea vaidlusaluseid küsimusi: kuidas teostada Paris MOU laevakontrolli ja rakendada protseduure ning tõlgendada rahvusvahelisi merenduskonventsioone, samuti alusetute ettekirjutuste tegemine.

Läbirääkimised ning mahukas kirjavahetus Rootsi Mereadministratsiooni ja veeteede ameti vahel tulemusi ei andnud, mistõttu andis veeteede amet juhtumi läbivaatamiseks Paris MOU hindamiskomisjonile, kes vaatab läbi vaidlusaluseid kinnipidamisi. Hindamiskomisjon koosneb Paris MOU sekretariaadist (alaline liige) ja veel neljast Pariisi MOU liikmesriigist (vahetuvad rotatsiooni korras), kes vaatavad läbi kogu juhtumiga seotud materjali ja annavad erapooletu hinnangu.

Reedel, 4. juulil 2008 saabus Veeteede Ametisse Paris MOU hindamiskomisjoni otsus, kus Rootsi Mereadministratsioonil palutakse reisiparvlaeva Fantaasia kinnipidamise otsus ära muuta.

Peamised põhjused Paris MOU hindamiskomisjoni jõudmisel eelmainitud otsuseni olid laevakontrolli teostamine remondis oleval laeval ja alusetute ettekirjutuste tegemine laevale, mis ei ole veel lõpuni viinud reederi vahetuse protsessi enne regulaarliinile asumist Rootsi, Taani ja Norra sadamate vahel.

Veeteede amet tervitab Paris MOU hindamiskomisjoni otsust, mis näitab, et veeteede ameti lähenemine ja Paris MOU protseduuride ning rahvusvaheliste merenduskonventsioonide tundmine on õige ja heal tasemel. Samuti aitab Paris MOU hindamiskomisjoni otsus kaasa õiglasemale ja ühetaolisemale laevakontrolli teostamisele laiemalt.

Paris MOU (26. jaanuari 1982. aasta Pariisi vastastikuse mõistmise memorandum laevakontrolli kohta) on rahvusvaheline organisatsioon, mille liikmesriikide arv on kasvanud 27 riigini. Paris MOU tegevuse aluseks on erinevad rahvusvahelised merenduskonventsioonid, mille kohaselt võib iga
riik kontrollida ja tarvitusele võtta meetmed selle riigi sadamaid külastavate laevade suhtes, mis võib viia kuni laeva sadamast väljumise keelamiseni. 2005. aastal võeti Eesti vastu Paris MOU täisliikmeks.

Tagasi üles