Itaalia võimude esialgsetel hinnangutel põhjustas 8 inimese elu nõudnud ja ligi viiekümnele reisijale kehavigastusi tekitanud rongiõnnetuse Sitsiilias lagunenud raudtee. Sitsiilia pealinnast Palermost Põhja-Itaaliasse Veneetsiasse teel olnud ekspress, milles oli ligi 200 reisijat, kihutas Ida-Sitsiilias Messina linna lähedal rööbastelt välja laupäeva õhtul. Tegu on viimase kahekümne aasta inimohvriterohkema rongiõnnetusega Sitsiilia ajaloos.
Pealtnägijate sõnul sööstis seitsme vaguni pikkuse ekspressrongi vedur Messina linna lähistel ühel momendil rööbastelt lihtsalt välja ja paiskus kohutava mürinaga ligidal olevasse hoonesse, mis hetkega täielikult rusustus. Majas elanud Filippo Curro töötas õnnetuse hetkel veidi eemal oma aiamaal. Mehe sõnul kuulis ta esmalt kõrvulukustavat müra ja jooksis siis kohe õnnetuspaika abivajajaid aitama. “Kui ma seda müra kuulsin, jooksin kohe aiast raudtee äärde. Jõudsin sinna ja nägin kohutavat vaatepilti. Väga palju inimesi oli rongirusude all kinni, osad elus, osad vist juba surnud. Hakkasin neid välja aitama. Rusudevangis nuttis ka üks väike laps, aga teda ma välja ei suutnud tirida… ” Ometi aitasid 8-aastase Marokost pärit tüdruku hiljem päästetöötajad rongirusude alt välja. Nende hinnangul pääses laps imeläbi vaid seetõttu eluga, et oli jäänud rusude all hukkunud vanaema ja vanaisa surnukeha alla varju. Juhtunu põhjust uurib mitu erikomisjoni. Ka nüüd, pea kaks ööpäeva hiljem, pole selge, mis selle traagilise õnnetuse põhjustas. Ekspertide hinnangul näib kõige tõenäolisem aga see, et raudtee oli lihtsalt lagunenud. Raudteelõik, kus õnnetus juhtus, on Sitsiilias üks tähtsamaid transpordilülisid, sest viib Palermost Põhja-Itaaliasse suunduvad rongid Sitsiilia saart ja mandri-Itaaliat ühendavale praamile. See tiheda rongiliiklusega raudteelõik on aga üherööpmeline, st iga rong peab vastassuunda liikuva rongi möödumist ootama. Nii on enamus sitsiillasi pahased, et saare kohalik omavalitsus on raudteede korrastamisse nii leigelt suhtunud. Samas kavatseb Itaalia valitsus ehitada üle Messina väina Itaalia nö saapaninast Sitsiiliasse viiva silla, millest saaks maailma pikim rippsild. Itaalia valitsusele hiigelsummasid maksma minev viie kilomeetri pikkune ja 60 meetri laiune sild, mida on sageli nimetatud ka kaheksandaks maailmaimeks, peaks valmis saama 2011. aastaks. Nüüd, selle traagilise rongiõnnetuse järel küsib aga üha enam sitsiillasi, kas poleks mitte õigem enne supersilla rajamist Sitsiilias olemasolevad raudteed rongiliikluseks korda seada. Sama meelt on ka Messina peapiiskop Giovanni Marra: “Loomulikult ei ole selle silla ehitamisel mingit mõtet, kui sellelt maha tulev raudtee jääb ikka üherööpmeliseks. See oleks ju täiesti absurdne.” Üherööpmelised, tiheda liiklusega ja pidevalt remonti vajavad raudteed on tegelikult suureks probleemiks kogu vaeses Lõuna-Itaalias. Alles nüüd, pärast seda ohvriterohket õnnetust, on Itaalia valitsus kiiresti lubanud leida raha, et Lõuna-Itaalia lagunenud raudteed remontida ja taas turvaliseks muuta.