Venemaa peaprokuratuur kontrollib informatsiooni, mille järgi oli suure osa Nevski Ekspressi avarii surmajuhtumite taga istmete lahtitulek põrandast ja vaheseinte purunemine.
Prokuratuur kavatseb kontrollida Nevski Ekspressi vagunite kvaliteeti
Nii näiteks kontrollib prokuratuur, kas vagunite sertifikaadid olid antud välja vastavalt seadustele või mitte, vahendas Interfax.
Peaprokuratuuri ametliku esindaja Marina Gridnjeva sõnul viiakse kontroll läbi raudteetranspordi sertifikaatide registri ja raudteetranspordi föderaalagentuuri abil.
Sellest, et reisijate hukkumise võis suures osas põhjustada istmete lahtitulek põrandast pidurdamise tulemusel, kirjutas ajaleht Kommersant. Väljaandele rääkisid sellest õnnetuse pealtnägijad ja eksperdid.
Avarii uurimine on näidanud, et vedurijuht pidurdas järsult vahetult pärast plahvatust, mille tulemusel sõitis rööbastelt välja kolm viimast vagunit. Enne pidurdamist oli rongi kiirus 190 km/h. Kui tagant teine ja kolmas vagun vajusid külje peale, siis viimane vagun lendas mitu meetrit edasi ja põrkas vastu nõlvakut.
Ekspertiisi andmetel olid peaaegu kõik õnnetuse ohvrid just selles viimases vagunis.
Üks pääsenutest rääkis Kommersandile, et viimane vagun oli justkui tühi - kogu sisustus oli lennanud vaguni ühte otsa, tekitades seal kokkupressitud kuhja istmetest, pagasist ja inimkehadest.
Moskvast Peterburisse teel olnud reisirongi Nevski Ekspress paar vagunit sõitis eelmise nädala reede õhtul omavalmistatud lõhkekeha plahvatuse tõttu teelt välja.
Viimastel andmetel hukkus 27 inimest. Õnnetuse ajal viibis rongis kokku 682 inimest, neist 29 olid meeskonnaliikmed.