Costa Concordia kapten süüdistas kohtus tüürimeest

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Jürgen Tamme
Copy
Francesco Schettino täna kohtus.
Francesco Schettino täna kohtus. Foto: SCANPIX

Mullu jaanuaris õnnetusse sattunud kruiisilaeva Costa Concordia kapten Francesco Schettino süüdistas 32 inimelu nõudnud katastroofis tüürimeest.

52-aastast Schettinot, keda kohalik meedia nimetas õnnetuse järel Itaalia vihatuimaks meheks ja tituleeris «Kapten argpüksiks», süüdistatakse uudisteagentuuri AFP teatel 32 inimese tapmises, laevaõnnetuse põhjustamises, keskkonnakahju tekitamises ja laeva hülgamises.

Täna ütles Schettino kohtule, et ta tahtis luksuslaeva aeglustada, kuid indoneeslasest tüürimees Jacob Rusli Bini reageeris tema korraldustele liiga aeglaselt ja muutis tema käsku eirates viimasel hetkel kurssi. Samuti tuleks Schettino sõnul uurida, kas õnnetuse võisid põhjustada ka tehnilised probleemid, vahendas Huffington Post.

Ka uurijad on varem märkinud, et keeleprobleemid itaallasest kapteni ja indoneeslasest tüürimehe vahel võisid aidata kaasa sellele, et laev Türreeni meres asuva Giglio saare juures  karile sõitis. Samas märkis üks ekspert täna kohtus, et isegi kui tüürimees oleks koheselt kapteni korraldusi täitnud, poleks õnnetust saanud ära hoida.

Schettino, keda süüdimõistmisel ähvardab 20 aasta pikkune vangistus, avaldas suvel valmisolekut sõlmida kokkuleppemenetlus, mille kohaselt on ta valmis end süüdi tunnistama ning kolmeks ja pooleks aastaks vangi minema. Seni on kohtunik kaitsjate pakkumised tagasi lükanud.

Schettino on varem toonitanud, et üksnes tema oskuslik manööverdamine hoidis Giglio saare lähedal ära halvima. Väidetavalt sõitis Costa Concordia 4229 inimesega pardal aga karile, kuna saare lähedal tervitamismanöövrit teha soovinud kapten muutis kurssi.

Schettino on varem eitanud ka talle süüks pandavat laeva vabatahtlikku hülgamist, väites hoopis, et komistas ja kukkus kogemata päästepaati, jätkates päästetööde koordineerimist kaldalt.

Kuigi Schettino võimalik süü laeva õnnetusse sattumisel pole kohtulikult kinnitust leidnud, on kohus vangi mõistnud mitu laeva uppumisega seotud isikut. Juulis mõistis kohus  lihtmenetluse korras vangi viis laevafirma töötajat, kelle seas on ka kõnealune tüürimees.

Kõige pikema, kahe aasta ja kümne kuu pikkuse vabadusekaotuse mõistis kohus Costa Crociere SpA kriisikoordinaatorile Roberto Ferrarinile. Kaheks aastaks ja kuueks kuuks mõisteti vangi kajutiteenindusdirektor Manrico Giampedroni, ülejäänud kolme meeskonnaliikme – esimese ohvitseri Ciro Ambrosio, tüürimehe Jacob Rusli Bini ja kolmanda ohvitseri Silvia Coronica – karistus jäi alla kahe aasta.

Vastavalt Itaalia seadustele pääsevad aga kõik viis ilmselt vanglast. Nimelt ei tule alla kolme aasta pikkuse vanglakaristuse saanud süüdimõistetutel riigi vanglate ülerahvastatuse tõttu reaalset vanglakaristust kanda.  

Tagasi üles