Kallas lubas teha jõupingutusi Rail Baltica kiirraudtee nimel

Jürgen Tamme
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Rail Balticu kiirraudtee on paljude unistus.
Rail Balticu kiirraudtee on paljude unistus. Foto: Toomas Huik

Kümneminutilise avakõne pidanud transpordivoliniku kandidaat Siim Kallas jätkas Euroopa Parlamendi saadikute küsimustele vastamisega. Küsimused puudutasid nii veokijärjekordi Balti riikide ja Venemaa piiril kui ka Rail Baltica raudteetrassi.

Eurosaadik juhtis tähelepanu sellele, et praegusel hetkel on Balti riigid Euroopa transpordivõrgustikust ära lõigatud, Baltimaade raudteevõrgustiku ühendamine Euroopaga ehk niinimetatud Rail Baltica projekt on seiskunud, samuti on Venemaa piiril pikad veokijärjekorrad.

Kallas lubas mõjutada Balti riikide valitsusi, et nad läheksid edasi Rail Baltica projektiga, rõhutades, et seejuures on oluline muuta raudteerööbaste laiust, mis praegu erineb Euroopa rööpmelaiusest.

«Rail Baltica projekt nagu kõik üle-Euroopaliste võrgustike projektid peegeldavad liikmesriikide ambitsioone ja Rail Baltica puhul see ei ole väga kõrge.»

Kallas ei peatunud pikalt Balti riikide piiril tekkivatel veokijärjekordadel, kuid möönis, et läbirääkimised Venemaaga on rasked.

«Ma toetan avatud konkurentsi ja ma leian, et pikas perspektiivis on see vajalik kõigis majandus- ja transpordisektorites,» ütles Kallas vastuseks küsimusele, kuidas ta tagab oma lubaduse harmoneerida Euroopa siseturgu transpordivaldkonnas

«Kõik bürokraatlikud tõkked vaba turu toimimisele tuleb kõrvaldada,» lisas Kallas, kes lubas jätkata turgude liberaliseerimist, kuid täpsustas, et see ei saa olla «kaos», mille jaoks on vajalik teenuste kvaliteedi kontroll.

Kallas möönis, et kõige hullem on olukord raudteetranspordis, mis on teistest aastakümneid maha jäänud. Ta tõi näiteks, et pole ühtset kohta, kus leida rongiaegu.

«Pikemate kui 300 kilomeetriste vahemaade läbimiseks on kaubaveol raudtee odavam, teetranspordil on aga eelis ajalise tõhususe ja täpsuse osas,» lisas Kallas. 

Kallas rõhutas transpordi tähtsust kliimakaitse valdkonnas ning lubas seda muuta rohelisemaks. 2020. aastaks lubas Kallas täita võetud eesmärgid kasvuhoonegaaside vähendamisel 20 protsendi võrra.

«See eesmärk on saavutatav,» kommenteeris Kallas, kes möönis, et see võib tõsta transpordi hinda, kuid lubas liberaalina teha kõik võimaliku, et kulusid ja hindu vähendada.

Ristküsitluse lõpuks küsiti sellele repliigile selgitust ja Kallas kinnitas, et selles osas puuduvad vastuolud. «Liberaalne lähenemine toimub õiglases majanduskeskkonnas,» kinnitas Kallas, kes kinnitas, et ka turud lähtuvad kindlatest eeskirjadest.

Ka lubas Kallas jätkata niinimetatud Ühtse Taeva projektiga, mille eesmärgiks on parandada Euroopa lennundussüsteemi toimivust ohutuse, läbilaskevõime, lendude ja kulude tõhususe ning keskkonnakaitse seisukohast.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles